Saturday, 25 April 2015

Sunen Ibn Maxheh-Kapitulli nr 7: Largimi nga Bidatet dhe Debatimi



Kapitulli nr 7:
Largimi nga Bidatet dhe Debatimi

45. Transmetohet nga Xhabir ibn Abdullah radiAllahu anhu qe tha:” Kur i Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem mbante fjalimin-khutben, iu skuqnin syte, dhe fliste me ton te larte, sikur ishte duke paralajmeruar arrdhjen e ushtrise armike duke thene”Ata sigurisht do tju sulmojne ne mengjes, ose ata sigurisht do tju sulmojne ne mbremje” Ai thoshte:” Une edhe Kijameti jemi derguar si keta te dy” dhe ai I ngrinte gishtin tregues dhe gishtin e mesit. Pasta jai thoshte:” Ceshtja me e mire eshte Libri I Allahut dhe udhezimi me I mire eshte udhezimi I Muhammedit. Ceshtjet me te keqija jane ato te shpikura risisht dhe cdo risi-bidat eshte devijim. Dhe thoshte:”Kush vdes e le pas tij pasuri, atehere ajo (pasuri) I takon familjes se tij dhe kush vdes e le ndonje borxh ose femije te mvarur, atehere ato jane pergjegjesia e imja (dmth larja e borxhit dhe jetimet sh.p)” Sahih e ka transmetuar edhe Muslimi 867, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 45

حَدّثَنا سويد بن سَعِيد، وأحمد بن ثابت الجدري. قَالاَ: كان رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم إذا خطب احمرت عيناه وعلا صوته واشتد غضبه كأنه منذر جيش يَقُولُ: صبحكم مساكم. ويَقُولُ: ((بُعثتُ أنا والساعة كهاتين)). ويقرن بين إصبعيه السبابة والوسطى. ثم يَقُولُ: ((أما بعد. فان خير الأمور كتاب اللّه. وخير الهدي هدي مًحَمَّد. وشر الأمور محَدّثَاتها. وكل بدعة ضلالة)). وكان يَقُولُ: ((مِن ترك مالاً فلأهله. ومِن ترك ديناً أو ضياعاً فعليَّ أو إليَّ)).
46. Eshte trasnmetuar nga Abdullah Ibn Mes’udi se I Derguari I Allahut sal-laAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Me te vertete jane dy gjera-fjale e udhezim. Fjalet me te mira jane Fjalet e Allahut, dhe udhezimi me I mire eshte udhezimi I Muhammedit. Kini kujdes nga gjerat e reja te shpikura, se cdo gje e re eshte bidat e cdo bidat eshte lajthitje, largim nga rruga e drejte. Mos e lejoni deshiren per nje jete te gjate te shkaktoje ngurtesim te zemrave tuaja. Ajo qe do te ndodhe eshte afer jush, e gjeja qe eshte larg jush eshte ajo qe nuk ka ndodhur. Ai qe eshte fatkeq eshte fatkeq ne mitren e nenes se tij, e i lumtur eshte ai qe meson nga  mesimet e te tjereve. Te vrasesh muslimanit eshte kufer e ta abuzosh-ofendosh ate eshte fusuk-mekat i madh. Nuk eshte e lejuar qe muslimani te mos te flase, ta braktisi vellain e tij per me shume se tre dite. Kini kujdes nga genjeshtra se genjeshtra nuk eshte asnjehere e mire, qofte seriozisht apo me shaka. Nje njeri nuk duhet ti premtoje nje femije dicka qe nuk e kryen. Genjeshtra te shtyn ne te keqe-fuxhur dhe e keqja te con ne zjarr. Sinqeriteti, e verteta te con ne devotshemri-el birr dhe devotshmeria te con ne xhennet. Thuhet per njeriun e sinqerte:“ai tha te verteten dhe ishte i mire“ dhe do te thone per genjeshtarin: ai genjeu dhe ishte i pamoralshem.“ Sepse nje njeri vazhdon te genjeje derisa shkruhet-rekordohet tek Allahu si genjeshtar.“ Daif  transmeton edhe Ibn Ebi Asim 25.Thote shpjeguesi(Shaikh Ebu Tahir Ali Zai) :“Persa i perket senedit eshte i dobet ama fjalet e hadithit shfaqen ne hadithe te tjera te verteta. Gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar daif ne Sunen Ibn Maxheh nr 46

حَدّثَنا مًحَمَّد بن عبيد بن ميمون المدني، أبو عبيد، حَدّثَنا أبي، عَنْ مًحَمَّد بن جعفر ابْن أبي كثير، عَنْ موسى بن عقبة، عَنْ أبي إسحاق، عَنْ أبي الأحوص، عَنْ عَبْدُ اللّه بن مسعود؛ أن رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم قَالَ:
 - ((إنما هما اثنتان. الكلام الهدى. فاحسن الكلام كلام اللّه. وأحسن الهَدْيِ هَدْيُ مًحَمَّد. ألا وإيَاكُم ومحَدّثَات الأمور. فان شر الأمور محَدّثَاتها. وكل محَدّثَة بدعة. وكل بدعة ضلالة. ألا لا يطولن عليكم الأمد فتقسو قلوبكم. ألا إن ما هو آت قريب وإنما البعيد ما ليس بآت. ألا إن الشقي مِن شقي في بطن أمه. والسَعِيد مِن وعظ بغيره. ألا إن قتال المؤمِن كفر وسبابه فسوق. ولا يحل لمسلم أن يهجر أخاه فوق ثلاث. ألا وإيَاكُم والكذب. فان الكذب لا يصلح بالجد ولا بالهزل. ولا يعد الرجل صبيه ثم لا يفي له. فان الكذب يهدي إلى الفجور. وإن الفجور يهدي إلى النَّار. وإن الصدق يهدي إلى البر. وإن البر يهدي إلى الجنة. وإنه يقَالَ للصادق: صدق وبر. ويقَالَ للكاذب: كذب وفجر. ألا وإن العبد يكذب حتى يُكتب عند اللّه كذاباً)).


47. Eshte trasnmetuar nga Aishah radiAllahu anha se I Derguari I Allahut sal-laAllahu alejhi ue sel-lem recitoi ajetin:” Eshte Ai I cili e zbriti Librin, net e cilin ka ajete qe jane te qarta plotesisht, e ato jane bazat e Librit, e te tjera(ajete) qe nuk jane plotesisht te qarta (i ne fund te ajeti)t e askush nuk merre mesim, nuk kupton pervec atyre qe kane mend.(Ali Imran 3:7)” O Aishah! Nese I sheh ata qe debatojne rreth tij (Kuranit), ata jane ata qe cilet permenden ketu, prandaj kij kujdes prej tyre.” Sahih e transmeton edh Ahmedi 2/48, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 47 duke dhene referenca  Dhilalul Xhennah nr 5.

حَدّثَنا مًحَمَّد بن خالد بن خداش، حَدّثَنا إسماعيل بن علية، حَدّثَنا أيوب. ح وحَدّثَنا أحمد بن ثابت الجحدري، ويحيى بن حكيم، قَالا: حَدّثَنا عبد الوهاب، حَدّثَنا أيوب، عَنْ عَبْدُ اللّه ابْن أبي مليكة، عَنْ عائشة قَالَت:
 - تلا رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم هذه الآية {هو الذي أنزل عليك الكتاب منه آيات محكمات هن أم الكتاب وأخر متشابهات. إلى قوله، وما يذكر إلا أولو الألباب}. ((3/ سورة آل عمران / الآية 7)). فقال: (فإذا رأيتم الذين يجادلون فيه فهم الذين عنى اللّه فاحذروهم).

48. Transmetohet nga Ebu Umamah radiAllahu anhu qe tha:” I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Nuk ka devijuar asnje popull pasi qe kane qene duke ndjekur rrugen e drejte, vetem pasi qe jane dhene pas debatimeve (kundershtimeve). Pastaj e lexoi kete ajet:” Por jo, ata jane nje popull  grindes”( ”Zukhruf 43:58)Hasen e Tirmidhiu 3253 dhe tha hasen sahih, e ka bere sahih Hakimi dhe Dhehebiu, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 48 duke dhene referenca  Sahihul Tergib 137.(Thote Sheikh Ebu Tahir:Fjala arabisht xhedel e perkthyer si debatim e ka kuptimin ne kontekstin e atij qe debaton me te koten e genjeshtren kundra se vertetes)

حَدّثَنا علي بن المنذر، حَدّثَنا مًحَمَّد بن فضيل. ح وحَدّثَنا حوثرة بن مًحَمَّد، حَدّثَنا مًحَمَّد بْن بشر، قَالا: حَدّثَنا حجاج بن دينار، عَنْ أبي طالب، عَنْ أبي أمامة، قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم: ((ما ضل قوم بعد هدى كانوا عليه إلا أوتوا الجدل)) ثم تلا هذه الآية {بل هم قوم خصمون}. ((43/ سورة الزخرف/ الآية 58)).
49. Transmetohet nga Hudhejfah radiAllahu anhu qe tha:” I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Allahu nuk do te pranoje asnje agjerim, namaz, sadaka-lemoshe, haxh, umre, xhihad, ose cdo veper tjeter e obligueshme apo vullnetare nga nje person qe ndjek bidatet-risite. Ai del nga Islami (bidatciu) ashtu sic nje fije floku qe nxirret nga brumi.” Meudu se Muhammed ibn Muhsin el Akashi eshte kedhdhab-genjeshtar ashtu sic e ka thene Jahja ibn Maini e te tjere shiko Tehdhibul Tehdhib, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar meudu ne Sunen Ibn Maxheh nr 49 duke dhene referenca  Daifah 1493

حَدّثَنا داود بن سليمان العسكري، حَدّثَنا مًحَمَّد بن علي أبو هاشم، بن أبي خداش الموصلي. قَالَ: حَدّثَنا مًحَمَّد بن محصن، عَنْ إبراهيم بن أبي عبلة، عَنْ عَبْدُ اللّه بن الديلمي، عَنْ حذيفة، قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم: ((لا يقبل اللّه لصاحب بدعة صوما ولا صلاة، ولاصدقة، ولا حجا ولاعمرة، ولاجهادا، ولاصرفا ولاعدلا، . يخرج مِن الإسلام كما تخرج الشعرة مِن العجين)).
50. Transmetohet nga Abdullah ibn Abbasi radiAllahu anhu qe tha:” I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Allahu refuzon qe te pranoje punet e mira te atij qe ndjek bidatet derisa ti braketise ato bidate.” Daif e transmeton edh Ibn Ebi Asim ne Sunneh 39, Ebu Zejd dhe Ebu Mugirah jane te dy mexhhul- te panjohur sic permendet ne Tekrib, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar daif ne Sunen Ibn Maxheh 50 duke dhene referenca  Daifah 1492,
حَدّثَنا عَبْدُ اللّه بن سَعِيد، حَدّثَنا بشر بن منصور الخياط، عَنْ أبي زيد، عَنْ أبي المغيرة، عَنْ عَبْدُ اللّه بن عباس قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم: ((أبى اللّه أن يقبل عمل صاحب بدعة حتى يدع بدعته)).
في الزوائد: رجال إسناد هذا الحديث كلهم مجهولون. قَالَه الذهبي.
51. Transmetohet nga Enes bin Malik radiAllahu anhu qe tha:” I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Kush e braktis te genjyerit duke mbrojtur nje kerkese te rreme, nje keshtjelle do te ndertohet per ten e anet e xhennetit, kush e le debatimin (edhe) kur ai eshte ne te drejten, nje keshtjelle do te ndertohet per te ne mes  te xhennetit, e kush ka sjellje, moral te mire, nje keshtjelle do te ndertohet per te ne pjesen me te larte  te xhennetit.” Hasen e trasnmeton edhe Tirmidhiu 1993 e tha hadith hasen, Selemeh eshte daif po ka deshmi  hasen tek Ebu Daudi 4800, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar  isnadi daif ne Sunen Ibn Maxheh 51 duke shtuar futnoten se metni-teksti I hadithit ka mbeshtetje tek hadithi I Ebu Umames tek Ebu Daudi, duke dhene referenca  Sahiha 173, Raudun-Nedhijr 858, Daifah 1056

حَدّثَنا عبد الرحمِن بن إبراهيم الدمشقي وهرون بن إسحاق، قَالا: حَدّثَنا ابْن أبي فديك، عَنْ سلمة بن وردان، عَنْ أَنَسُ بْنِ مَالِك، قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم: ((مِن ترك الكذب وهو باطل بني له قصر في ربض الجنة، ومِن ترك المراء وهو محق بني له في وسطها. ومِن حسن خلقه بني له في أعلاها)).
هذا الحديث أخرجه الترمذي، وقَالَ: هذا حديث حسن

No comments:

Post a Comment