Wednesday, 22 April 2015

Imaam El Bukhaari rahimehullah-Jeta dhe Besimi i Tij



Imaam El Bukhaari rahimehullah


Ai eshte Muhammed  ibn Ismail ibn Ibrahin ibn el Mugirah el Bukhari, Ebu Abdullah, ai ka lindur ne Sheual te vitit 194 hixhri.
Mesuesit e tij jane:
Ne Balkh:
Makki ibn Ibrahim (126-214h)

Ne Merv:
Adnan ibn Uthmaan el Ataki(145-221H), Ali ibnel Hasan el Shekik  (137-215H), Sadakah ibnel Fadl (150-223H)

Ne Nesabur:
Jahja ibn Jahja ibn Bekr el Muhri (142-226H)

Ne Rajj:
Ibraahim ibn Musaa ibn Jezid Er-Razi (vdiq 230H)

Ne Bagdad( ne fund te vitit 210H)
Muhammed ibn Isa ibn et-Tabba(vdiq 224H), Suraixh ibn el Nu`man (vdiq 217H), Muhammed ibn Saabik (vdiq 214H), Affan Ibn Muslim el Bahili (vdiq 220H)

Ne Basrah:
Ebu Asim en-Nebil (122-212H), Muhammed ibn Abdullah ibnel Muthana el Ensari (118-215H), Abdurr-Rrahman ibn Hammad esh-Shurajthi (vdiq 212H), Muhammed ibn Ar`arah (vdiq 212H), Haxh-xhaxh ibn Minhel (vdiq 217H), Bedl ibn el Muhabir el Jarbu`i (vdiq 215H), Abdullah ibn Raxha el Gudani (vdiq 220H)

Ne Kufaah:
Ubejdullah ibn Musaa (120-213H), Ebu Nu`ajm el Fadl ibn Dukajn (130-219H), Khalid ibn Makhlad (vdiq 213H), Talk ibn Gannam el Nakhi`i (vdiq 211H), Khalid ibn Jezid el Mukri (vdiq 215h)

Ne Mekkah:
Abdullah ibn Jezid el Mukri (120-213H),  Khal-lad ibn Jahja es-Sulemi (213H), Hassan ibn Hassan el basri (vdiq 213H), Ebul Ualid Ahmed ibn Muhammed el Uazraki (vdiq 217H) Abdullah  ibnel Zubejr el Mumejdi (vdiq 229h)

Ne el-Medinaah:
Abdul-Aziz el Uwejsi, Ejjub ibn Sulejman ibn Bilal (vdiq 224H), Ismail ibn ebui Uwejs(139-226H)

Ne Egjipt:
Sa`id ibn ebi Mejrem (144-224H), Ahmed ibn Ishkab (vdiq 218H), Abdullah Ibn Jusuf et-Tinisi (vdiq 215H), Asbag ibn el Feraxh (vdiq 225h)

Ne Shaam:
Ebul Jemaan el Hakam ibn Nafi`(138-221H), Adem ibn ebi Ijaas el Askalani (vdiq 220 H), Ali ibn Ajjash el Elhaani (vdiq 219h), Bishr ibn Shuajb el Himsi (vdiq 213H), Ebul Mugirah AbdulKuddus ibn el haxh-xhaxh (vdiq212H),  Ahmed ibn Khalid el Uehbi (vdiq214h), Muhammed ibn Jusuf el Firjabi(120-212H), Ebu Mushir Abdul`Ala ibn Mushir (140-218H).


Shkruesi i tij, Muhammed ibn ebi Hatim, tha:" E degjova ate duke thene nje muaj para vdekjes se tijm,"I kam shkruar transmetimet nga 1080 veta, asnjeri prej tyre nuk ishte vecse as`habul hadith. Ata thonin:"Imani eshte fjale e vepra, rritet e zvogelohet."

ATA QE TRANSMETUAN PREJ TIJ

Ata jane te shumte ne numer, prej tyre jane:
Ebu Isaa et-Tirmidhi (vdiq 279H), Ebu Hatim (vdiq277H), Ebu Bekr ibn Ebid-Dun`ja (vdiq 281H), Ebu Bekr ibn Ebi Asim (vdiq 257H),  Salih ibn Muhammed Xhezarah (vdiq 293H), Muhammed ibn Abdullah Hadrami Mutajjan (vdiq 297H), Muhammed ibn Is`haak el Khuzejmah (vdiq 311H), jahja ibn Muhammed ibn Sa`id (vdiq 318H), Muhammed ibn Nasir el Meruazi (vdiq 294H), Muhammed Ibn Jusuf el Firjabi(transmetues ne sahih, vdiq 301H), Ebu Bekr ibn Ebi Daud (vdiq 316H), Ibrahim ibn Is`haak el harbi (vdiq 285h), Muslim ibnel Haxh-xhaxh (vdiq 261H), dhe i fundit i tyre ishte El-Husejn  ibn Ismail el Muhamili (vdiq 330H).

Imaam Bukhari e ka kerkuar hadithin qe ne moshen 10 vjecare, ne vitin 205 hixhri. Ai vete thote:" E shkruajta librin tim"Sahihun" per 16 vjet dhe i zgjodha ato prej 600 mije hadithe, dhe e bera ate nje prove ne mes meje dhe Allahu, me te Lartit.

Muhammed ibn Ebi Hatim tha:" E degjova El Bukharin duke thene:"Hyra ne Bagdad per heren e tete dhe te fundit dhe cdo here qendroja me Ahmed ibn Hanbelin. Keshtu ai me tha mua here e fundit kur me dha lamtumiren:"O Ebu Abdullah a do ta lesh dijen dhe njerezit dhe do te shkosh ne Khurasan?"Ai(Bukhari) tha:" Tani me kujtohet thenia e tij."

El Bukhari tha:" E shkruajta hadithin dhe nuk e beja si menyra e te tjereve.Kur behesha gati qe te shkruaja nje transmetim nga nje njeri e pyetja per merin e tij, kun`jen e tij, prejardhjen e tij dhe se si e ka percjedhur hadithin, dhe a ishte nje person qe kuptonte(sh.p se cfare po transmetonte). Nese jo, atehere i kerkoja qe te me nxirrte kopjen e tij origjinale.

Xha`fer ibn Muhammed el Ka`ttan tha:"E kam degjuar Muhammed ibn ismail duke thene:"Kam shkruar hadithe nga me shume se 1000 shujukha, prej secilit prej tyre te pakten 10 mije hadithe, dhe nuk kam asnje hadith vetem se e di permendesh senedin e transmetimit.


Ibn Adijj tha:”Kam degjuar nga nje numer dijetaresh qe tregojne se kur Muhammed ibn Ismail erdhi ne Bagdad dhe pasuesit e hadithit degjuan per te ate u mblodhen se si prove per te grumbulluan 100 hadithe dhe ia perzien senedin dhe teksin duke ia fhene fjalet e nje hadithi senedit te nje hadithi tjeter dhe senedin e nje hadithi tjeter me nje tekst tjeter. Ata I ndane keto(100 hadithe) ne mes te 10 vetave qe ta pyesinin Bukrain kur te mblidheshin. Keshtu njerezit u mblodhen dhe njeri prej tyre e pyeti Bukharin per njerin nga hadithet e tij e Bukhari tha qe nuk e di, e ai e pyeti per nje tjeter e tha qe nuk e di e pyeti per nje tjeter derisa I mbaroi the dhjete hadithet. Keshti njeerzit e dijes e pane njeri-tjetrin e thane qe ky njeri kupton mire, kurse ata qe nuk dinin kujtuan se Bukhari ishte I paafte. Pastja I dyti pyeti e Bukhari tha qe nuk e di, e I treti derisa mbaruan qe gjithe., e ai nuk asgje vecse nuk e di.”
Pastaj kur e morri vesh se ata kishin mbaruar me pyetje iu kthye atij qe pyeti I pari dhe I tha:” Sa per hadithin e pare duhet te ishte keshtu, e I dyti keshtu e I treti keshtu…deri tek hadithi I dhjete, duke e vendosur tekstin me senedin e tij perkates. Ai bere  te njejten me te gjithe pyetesit e tjere derisa nejerzit e kuptuan aftesine e tij net e mesuarit permendesh.

Ebul Az`har tha:” Ishin 400 nxenes hadithi ne Samarkand dhe ata u mblodhen per nje jave duke shpresuar qe ta gjejne Muhammed ibn Ismailin duke bere nje gabim. Keshtu ata I futen transmetuesit e Shamit ne at ate Irakut, ata ataa te Jemenit ne ata ne Mekkes e Medines, por ata nuk mundes te gjejne asnje gabim nete as ne sened e as te tekst.
Ebu Xha`ferr el Ukejli tha:”kur Bukhari e grumbulloi librine tij “Es-Sahih” ia tregoi ate Ali el Medinit, Ahmed ibn Hanbelit, jahja ibn Ma`init dhe te tjereve. Ata deshmuan se ishte I mire dhe thane qe cdo gje eshte sahih pervec 4 haditheve.”
El Ukejli tha:” Dhe mendimi i sakte per ata 4 hadithe eshte ai i Bukharit se ata jane sahih.”

LAVDERIMET E DIJETAREVE PER BUKHARIN

Nu`ejm ibn Hammad tha:” Muhammed ibn Ismail eshte fakihu I Ummetit.”

Is`haak ibn Rahauaih tha:”Merreni e shkruajeni hadithin nga ky djalosh(Bukhari) sepse sikur te kishte jetuar ne kohen e El Hasanit (El Basri) njerezit do te kishin pasur nevoje per hadithet e tij dhe per kuptimin-fik`hun e tij.”

Ebu Bekr ibn Ebi Shejbah dhe Muhammed ibn Abdullah ibn Numejr thane:” Ne nuk kemi pare asnje si Muhammed ibn Ismail.

Ahmed Ibn Hanbel tha:” Khurasani nuk ka ka sjelle asnje sikurse  Muhammed ibn Ismail.”

Ebu Ammar el Husejn ibn Hurejth e lavderoi Bukharin e tha:” Nuk di te kem pare ndonje si ai, eshte sikurse te jete krijuar vetem per hadithin.”

Muhammed ibn Bash-shar tha:” Ata qe kane mesuar permendesh ne bote jane kater:” Ebu Zur`ah ne Rajj, Ed-Darimi ne Samarkand, Muhammed ibn Ismail ne Bukhara dhe Muslim ne Nesapur.”

Ibn Khuzejmeh tha:” Nuk kam pare asnje nen qiell qe te kete me shume dije dhe te kete mesuar me shume permendesh nga hadithit e te Derguarit te Allahut, salaAllahu alejhi ue sel-lem, sesa Muhammed ibn Ismaili.”

Zinxhiri i Transmetimit

El La`likai (vdiq 418h) tha ne Usulul I`tikad elhus-Sunnah(2/172):
Besimi(i`tikaad) I Abu Abdullah Muhammed ibn Ismail el Bukhari dhe grupit prej selefeve prej te cileve transmeton.

Ahmad ibn Muhammed ibn Hafs el Heruij tha: Muhammed ibn Ahmed ibn Selemah na transmetoi ne, duke thene:” Ebul Husejn Muhammed ibn Imran ibn Musa    el Xherxheni na transmetoi ne duke thene:” Degjova Ebu Muhammed Abdurr-Rrahmaan ibn Muhammed ibn Abdurr-Rrahmaan el Bukhaari nga esh-Shaash duke thene:

Teksti

E degjova Ebu Badullah Muhammed ibn Ismail el Bukhari duke thene:
“Kam takuar me shume se 1000 njerez nga njerezit e dijes, prej njerezve te Hixhazit,  Mekkes, Medines, Kufah, El Basra, el Uasit, Bagdad, Shamit dhe Egjiptit. I takova ata disa here gjenerate pas gjenerate e gjenerate pas gjenerate. I takova ata kur ishin te shumte e te perhapur per nje kohe prej 46 vitesh; njerezit e Shamit, Egjiptit dhe El-Xhazires dy here; njerezit e Basres kater here ne disa vite. Ata te Hixhazit nuk mund ti numeroj dot sa here I kam takuar ne nje perriudhe prej 6 vitesh ne Kufa e Bagdad se bashku me muhadithet e Khurasanit, prej tyre: El Mekki ibn Ibrahim, Jahja ibn Jahja, Ali ibn el Hasan ibn Shakik, Kutejbah ibn Sa`d dhe Shihaab ibn Ma`mar.

Dhe ne Sham: Muhammed ibn Jusuf el Firjebij, Ebu Mushib Abdul`Ala ibn Mushir,Ebul Mugirah AbdulKuddus ibnel Haxh-xhaxh, Ebul Jemaan el Hakam ibn Nafi`, dhe ata qe erdhen pas tyre, I takova disa here.

Dhe ne Egjipt: Jahja ibn Kethir (ose Jahja ibn Bukejr),Ebu Salih –shkruesi I Lejth ibn Sa`dit, Sa`id ibn Ebi Merjem,Esbag ibn el Faraxh dhe mu`ejm ibn Hammad.

Dhe ne Mekkah: Abdullah ibn Zejd el Mukri dhe El Humejdi, Sulejman ibn harb-kadiu i Mekkes dhe Ahmed ibn Muhammed el Azraki.


Dhe ne Medine: Ismail ibn Ebi U`uejs, Mutarrif ibn Abdullah,  Abdullah ibn Nafi` ez-Zubejri,  Ahmed ibn Ebi bekr Ebu Mus`ab ez-Zuhri, Ibrahim ibn Hamzah ez-Zubejri, dhe Ibrahim ibnel Mundhir el Hizami.

Dhe ne Basra: Ebu Asim ed-Dahhak ibn Makhlad eshj-Shejbani, Ebul Uelid Hisham ibn AbdulMaalik, Haxh=Xhaxh ibn el Minhaal, dhe Ali ibn Abdullah ibn Xhaferr el Medini.

Dhe ne Kufah: Ebu Nu`ejm Ibn Fadl  ibn Dukejn, Ubejdullah ibn Musa, Ahmed ibn junus, Kabisah ibn Ukbeh, Ibn Numejr, dhe Abdullah dhe Uthmani dy djemte e  Ebu Shejbah-s.

Dhe ne Bagdad: Ahmed Ibn Hambel, Jahja ibn Ma`in, Ebu Ma`mer, Ebu Khajthameh dhe Ebu Ubejd el Kasim ibn Sel-lam.

Dhe nga njerezit e El XHazires: Amr ibn Khalid el Harrani.

Dhe ne Uasit: Amr ibn Aun dhe Asim ibn Ali ibn Asim.

Dhe ne Merv: Sadakah ibn Fadl dhe Is`hak ibn Ibrahim el Handhali.

Dhe ne jemi te kenaqur me permend (vetem) keta njerez qe te most a zgjasim shume kete bisede e qe te jete e shkurter. Dhe se nuk pashe askend prej tyre te kishin kundershtim ne ndonje ceshtjeje.

Fjale dhe Veper

Dhe se feja eshte e perbere nga fjale e nga vepra sic eshte nga  Fjala e Allahut:”Dhe ata nuk ishin urdheruar vecse qe te adhuronin Allahun me sinqeritet dhe duke e perkushtuar fene per Te, duke qe Hunefa(nga ata qe nuk I bejne shirk Allahut) dhe qe e falin namazin e japin zekatin, e kjo eshte feja  e drejte.” El Bejjineh 98:5
(Murxhi`at jane nje sekt qe kane besimin ne irxha- qe gjynahet e medha a te vogla, nuk e prekin imanin dhe se imani as nuk rritet e as nuk zvogelohet. I pari qe thirri ne kete besim ishte Gilan ibn Ebi Gilan el Kaderijj. Ai eshte vrare ne  105H. Ate deklarojne se veprat nuk jane pjese e imanit, dhe se njerit nuk jane ne grad ate ndryshme imani, dhe se imani as nuk rritet e as nuk zvogelohet dhe se dikush mundet qe te thote qe une jam besimtar pa thene inshAllah.

El Lalikai transmeton ne Sherh Usulul i`tikad  Ehlus-Sunnah (5/958) se Abdurr-Rrazzak Es-San`ani tha:” Kam takuar 62 dijetare; e prej tyre ishin:Ma`mer, El Euzai, Eth-Theuri, El Uelid ibn Muhammed el Kurashi, Jezid ibnes-Sa`id, Hammad ibn Selemah, Hammad ibn Zejd, Sufjan ibn Ujejnah, Shuajb ibn Harb, Uaki` ibnel Xherrah, Malik ibn Enes, Ibn Ebi Lejla, Ismail ibn Ajjash, el Uelid ibn Muslim, dhe te tjere qe nuk I kam permendur e te gjithe thoni qe imani eshte fjale e vepra rritet e zvogelohet.”
El Lalikai gjithashtu transmeton ne Sherh Usulul i`tikad  Ehlus-Sunnah(4/848) nga jahja ibn Selim se ai tha:” Kam pyetur 10 nga fukahate per imanin ata me thane “fjale e vepra.” Pyeta Sufjan Eth-Theurin e me tha  “fjale e vepra.” Pyeta ibn Xhurejxh  e me tha  “fjale e vepra.” Pyeta Muhammen ibn Abdil-lah ibn Amr ibn Uthman  e me tha  “fjale e vepra.” Pyeta  El Muthni ibn es-Sahah  e me tha  “fjale e vepra.” Pyeta Nafi ibn Umer ibn Xhemil  e me tha  “fjale e vepra.” Pyeta Muhammed Ibn Muslim et-Taifi  e me tha  “fjale e vepra.” Pyeta Malik  ibn Enes  e me tha  “fjale e vepra.” Pyeta Sufjan ibn Ujejnah  e me tha  “fjale e vepra.”
Sheikh Feuzan ne Shpjegimin e Akides Uasitiyah faqe 135 thote:“Dhe thenia e tij(Ibn Tejmijjes) ... dhe nga bazat e Ehli Sunnetit dhe Xhematit- domethene rregullat dhe parimet mbi te cilat eshte ndertuar eshte se feja dmth besimi dhe cfaredo qe Allahu ka urdheruar dhe se imani eshte fjale e vepra. Fjala e zemres dhe gjuhes dhe veprat e zemres, gjuhes dhe gjymtyreve. Ky eshte kuptimi i imanit me Ehli Sunnetit dhe Xhematin. Eshte fjale e vepra. Fjala eshte e dy llojshme:Fjala e zemres e ky eshte besimi-I’tikad dhe fjala e gjuhes qe eshte te folurit me fjalet e Islamit. Dhe veprat jane dy lloje:Veprat e zemres qe jane nijeti dhe sinqeriteti dhe veprat e jymtyreve sic jane namazi, haxhi etj.
Ibn Kajjimi(v 751 H) tha ne Medarixh 1/120-121: Fjalet e zemres eshte besimi ne ate qe Allahu ka shpallur ne gojen e Profetit rreth Vetes se Tij, Emrave te Tij, Cilesive te Tij, Veprave te Tij, Engjejve te Tij dhe takimin me Te ne diten e gjykimit.
Fjalet e gjuhes jane qe te informosh reth Allahut me te, te therrasesh ne te, ta mbrosh ate, te qartesosh besimet e gabuara rreth saj, te besh dhiker dhe te perhapesh e urdherat e Tij.
Veprat e zemres si:Dashuria per Allahun, ti mbeshtetesh Atij,te kesh frike dhe shprese tek Allahu,ta besh fene te paster dhe siqnerisht vetem per Te, te besh durim ne ate qe Ai urdheron e ndalon, te kesh durim ne ate qe Ai ka bere kader dhe te jesh i kenaqur me te, te kesh dashuri e urrejtje(miqesi e armiqesi) per hir te Tij, te gjesh qetesi ne Te dhe vepra te tjera si keto jane me te preferuara qe veprat e gjymtyreve. Dhe keto vepra te urdheruara nga Allahu jane me te dobishme se veprat e gjymtyreve sepse veprat e gjymtyreve pa veprat e zemres nuk kane dobi ose kane shume pak dobi.)

Kurani
Dhe se Kur’ani eshte Fjala e Allahut e nuk eshte e krijuar ne baze te Thenies se Tij:“Me te vertete Zoti juaj eshte Allahu i Cili krijoi qiejte e token ne 6 dite e pastaj u lartesua mbi Ardh-El Istiua(ne ate menyre qe i takon Madhestise se Tij)Ai e sjell nates si mbulese te dites, shpejt dhe e ka krijuar diellin e hene  e yjet te gjithe i nenshtrohen urdherit te Tij...
Dhe Ebu Abdullah Muhammed ibn Ismail tha:“ E keshtu Ibn Ujejneh tha:“Allahu e dalloi krijimin nga urdehri i Tij ne pjeset e fundit te ajetit:
...me te vertete atij i takon krijimi dhe Urdheri.I Madheruar qofte Allahu, Zoti i gjithe boterave.“El A’raf 7:54
(Imam el Barbahari(v 329 H) tha ne Sherhus-Sunnah :Kurani eshte Fjala e Allahut, Shpallja e tij dhe Drita e Tij.Nuk eshte i krijuar meqenese Kurani eshte prej(vete) Allahut e cfare vjen nga(vete) Allahu nuk eshte e krijuar. Kete e kane transmetuar Ahmed ibn Hanbeli dhe Malik ibn Enes dhe debatimi rreth kesaj eshte kufer.(shiko gjithashtu Usulul Sunnah te Imam Ahmedit mburoja.net sh.p)
Nje nga Cilesite e Allahut eshte E Folura e Tij dhe meqenese kjo eshte Cilesi e Tij dmth se ka qene ne perjetesi me Te, E Folura e Tij nuk  mund te jete e krijuar pra as Kurani nuk eshte i krijuar.
Imam Malik(v179 H) tha:Kurani eshte Fjala e Allahut dhe nuk eshte i krijuar.“Transmeton Lalikai 414
Imam Ahmedi(v 241 H) eshte pyetur rreth atij qe thote qe Kurani eshte i krijuar e ai tha qe kushe  thote kete eshte kafir.“ Transmeton Lalikai 449
El Lalikai(v 418 H) trasnmeton se Ahmed ibn Abdilah ibn el Khidr el Mukri se Ebu Muhammed Jahja ibn Khalf el Mukri ishte me Imam Malikun ne vitin 168 H dhe nje njeri erdhi tek ai dhe e pyeti:“O Ebu Abdullah cfare thua per ate qe thote se Kurani eshte i krijuar?“Ai tha:“Ai eshte heretik, kafir, vriteni.Njeriu tha:“Une vetem po them fjalet qe kam degjuar.“Atehere ai tha(Malik ibn Enes):Une kurre nuk i kam degjuar keto fjale, i kam degjuar tani vetem prej teje.“Ebu Muhammedi tha:“Mua mu duk (kjo sjellje e Malikut) shume e ashper dhe kur shkova ne Egjipt e takova El Lejth ibn Sad dhe i thashe:“Cfare thua per ate qe thote Kurani eshte i krijuar dhe i tregova cfare kishte thene Imam Malik dhe ai tha te njejten gje:kafir.“ Dhe pastaj e takova Ibn Lehi’an dhe ia transmetova cfare i thashe ibn Sa’dit dhe ai me tha te njejten gje:kafir.“
Dhe ne nje trasnmetim tjeter nga Abbas el Az’har qe tha: dhe pastaj shkova ne Mekke dhe takova Sufjan ibn Ujejnen dhe ia tregova fjalet e njeriut qe tha perpara Malikut dhe ai tha:kafir.E kur shkova ne Kufa dhe takoba Ebu Bekr ibn Ijjash dhe i thashe:“ cfare thua per ate qe thote se Kurani eshte i krijuar?“ dhe i tregova cfare kishte thene ai njeri dhe tha:“Ai eshte kafir dhe kush nuk thote qe ai eshte kafir eshte vete kafir. E pastaj takova Ali ibn Asim dhe Hashimin dhe te dyve ia tregova fjalet e atij njeriu e ata te dy tahne qe eshte kafir.Pastaj e takoba Abdullah ibn Idris, Ebu Usamen, Abdah ibn Sulejman el Kalabi, jahja ibn Zekerija dhe Uaki’n dhe ia tregova e ata thane kafir.Pastaj takova Ibn el Mubarak, Ebu Is’hak el Fazari dhe Uelid ibn Muslim dhe ia tregova dhe ata thane qe eshte kafir.“ Transmeton Lalikai 2/249-250
El Bukhari tha ne Khalk Ef’alil Ibad faqe 11 :El Hakam ibn Muhamed ibn et-Tahari  prej te cilit e kam shkruar ne Mekke tha:“ Sufjan ibn Ujejneh tha:“Kam ndenjur me sheikhet tone per me shume se 70 vjet dhe prej tyre ishte dhe Amr ibn Dinar te gjithe thonin:“ Kur’ani eshte Fjala e Allahut e nuk eshte e krijuar.“
Imam el Barbahari(v 329 H) tha:Ta dish se kush thote qe recitimi im i Kuranit eshte i krijuar eshte bidatci.Kush qendron i heshtur dhe as thote qe eshte i krijuar e as thote qe nuk eshte i krijuar eshte xhehmi dhe keto jane fjalet e Imam Ahmedit.“ Sherhus-Sunnah 98
Fjalet e selefeve jane se Kuani i cili eshte i shkruar ne Mus’haf i mbajtur mend ne zemra dhe i recituar me gjuhe eshte Fjala e Allahu nuk eshte e krijuar.Por meqenese levizja e gojes dhe zeri i njeriut jane gjera te krijuara bidatcinjte e shpallen kete fjale te dyshimte qe recitimi im eshte i krijuar. Kjo thenie qe con ne thenies se vete Kurani eshte i krijuar.Prandaj dijetaret si Imam Ahmedi paralajmeruan nga kjo . Shiko gjithashtu librin e Imam Bukharit Khalk Ef’alil Ibad pika 217, 540.
El Axhuri(v 360 H) tha ne Esh-Sheriah:”Allahu paste meshire mbi ne e ju.Ta dish se thenia e Muslimaneve te cilet nuk I kane zemrat te devijuara dhe te cilet jane te udhezuar nga te hershim e te tanishmit eshte se Kuani eshte Fjala e Allahut dhe nuk eshte i krijuar.Nuk eshte i krijuar meqenese Kurani eshte nga Dituria e Allahut e Dituria e Allahut nuk eshte e krijuar i paster e i lartesuar eshte Allahu nga e gjithe kjo.Kjo ka prova ne Kuran e ne Sunnet ne fjalet e sahbeve dhe te dijetareve dhe askush nuk e mohon kete vetem se ndonje xhemi i poshter. Dhe xhehmiun ne konsensusin e dijetareve eshte kafir.
Nje Xhehmi eshte ai qe i mohon cilesite e Allahut duke ndjekur rrugen el Xhehm ibn Safuan  dhe mesuesit te tij Xhad ibn Dirham te dy u ekzekutuan(nga udheheqesi i muslimanve dmth shteti ne ate kohe sh.p) per shkak te mendimeve te tyre heretike.Besimi i sakte rreth Cilesive te Allahut eshte ai i Ehli Sunneh uel Xhema’ah. Prandaj ne i besojme Cilesite e Allahut pa i mohuar kuptimin ose duke ia ndryshuar kuptimin dhe duke mos i shpjeguar se si jane dhe duke mos i krahasuar me te krijesave. Shiko Akidatul Uasitijah te Ibn Tejmijjes.)
Kaderi
Dhe se e mira dhe e keqja eshte prej Kaderit te Allahut ne baze te Thenies se Tij:“Thuaj:“Kekrok mbrojtje tek Zoti i agimit. Nga e keqja qe Ai ka krijuar...Felek 113: 1-2
“Allahu jua ka krijuar juve dhe cfare beni ju.“Saffat 37:96
Dhe ne baze te Thenies se Tij:”Me te vertete I kemi krijuar cdo gje me Kader.”Kamer 54:49
Dhe se asnje nga ata(dijetaret e lartpermendur) nuk e deklaronin ndonje pjesetar te kibles si kafir per shkak te ndonje mekati ne baze te Thenies se Tij:“Me te vertete Allahu nuk fal qe ti shoqerohet Atij dikush ne adhurim e pervec kesaj ia fal atij qe deshiron.“En-Nisaa 4:48
(Rreth hadithit te te Derguarit te Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem  te duase ne fillim te namazit qe ai e pastonte Allahun nga cdo e keqe duke thene:“Une jam i kenaqur qe te sherbej Ty, cdo e mire eshte ne Doren Tende, dhe e keqja nuk te pershkruhet Ty...“ e transmeton Muslimi, Ebu Daudi, Ahmedi e te tjere.
Ibn Kajjim(v 751 H) shpjegon:“Keshtu i madheruer e i lartesuar eshte Allahu qe e keqja ti pershkruhet Atij.E keqja behet e keqe kur nuk i pershkruhet dhe nuk karakterizohet tek Ai, sepse nese do ti pershkruhej Atij atehere nuk do te ishte e keqe, i paster qofte Ai nda cdo e mete.Sidoqofte e keqaj ekziston ne disa nga krijesat e tij dhe jo ne veprat e Tija te krijimit e as ne Veprat e Tij. Vepra e Tij e krijimit, Veprat e Tij, Paracaktimi  i Tij te gjitha keto jane te mira, e per kete arsye i paster qofte Ai nda cdo e mete, Ai eshte i paster nga cdo padrejtesi, realiteti i se ciles eshte vendosja e dickaje jo ne vendin e vet. Keshtu Ai nuk e vendos asgje vecse aty ku e meriton te vendoset. Dhe kjo eshte e gjitha e mire. E keqja eshte vendosja e dickaje jo ne vendin e vet, sepse kur vendoset ne vendin e vete atehere nuk eshte me e keqe.Nga kjo behet e qarte qe e keqja nuk i pershkruhet Atij dhe per kete jane deshmitare Emrat e Tij te Persosur.
Ai(Ibn Kajjimi) gjithashtu thote:“Sepse Emrat e Tij te Persosur e ndalojne pershkrimin e te keqes Atij edhe pse Ai eshte Krijuesi i cdo gjeje, i paster qofte Ai nda cdo e mete.Keshtu Ai eshte Krijuesi i roberve te Tij, levizjeve te tyre, veprave dhe thenieve te tyre, dhe kur robi ben nje veper te keqe Allahu eshte ai qe e beri te mundur ta kryeje ate. Kjo nga ana e Tij eshte drejtesi, urtesi dhe barazpeshe.Mundesia e Tij ne te berit te vepres se robit nga Ana e Tij eshte e mire por ama vepra qe eshte bere ne vetvete eshte e keqe dhe e kundrshtueshme(nga ana e sheriatit duke bere dallim ne mes te kaderit te pergjithshem te Allahut dhe kaderit sheriatik shiko gjithashtu librin Ubudijjah te Ibn Tejmijjes qe gjendet ne files te albselefet@yahoogroups.com sh.p) Dhe gjendet ne kete, i paster qofte Ai nda cdo e mete, qe Ai ia ka bere te mundur ta kryeje kete veper vendosja e dickaje ne vendin e vet ne baze te Urtesise se Tij dhe ne ate qe cfare Ai deshiron. Keshtu berja e Tij qe ta mundesoje robin ta beje kete veper eshte e mire ka ndonje perfitim ne kete, edhe pse kjo veper per vete robin eshte veper e keqe, eshte nje gabim e mangesi.“Shifaul Alil 364-366
Profeti salAllahu alejhi ue sel-lem  tha:”Kush I thote vellait te tij o kafir, atehere I kthehet njerit prej tyre.”Bukhari 10/514, Muslimi 2/49 e ai tha:“Kush e akuzon vellain e tij me kufer eshte sikur ta kete vrare ate.“ Bukhari 10/514. Esh Sheukani(v 1251H) tha:“Te gjykosh se nje musliman e ka lene Islamin dhe ka bere kufer eshte dicka qe nuk i takon nje muslimani qe beson Allahun dhe Diten e gjykimit vetem se me nje prove qe eshte me e qarte se dielli ne mesdite sepse eshte trasnmetuar nga nje grup i sahabeve se kush i thote velait te tij o kafir i kthehet njerit prej tyre. E ne nje transmetim tjeter kush i thote vellait te tij o kafir ose o armik i Allahut atehere i kthehet njerit prej tyre,“ e trasnmetojne Bukhari 10/514, Muslimi 2/49 e te tjere.
Shpjeguesi i Akides te Tahauit ibnEl Izz(v 792 H)  faqe 378 tha:“Ne nuk themi per asnje nga banoret e kibbles se ai eshte banor I xhennetit ose xhehennemit pervecse per ate per te cilet na ka treguar i besueshmi salAllahu alejhi ue sel-lem  qe ai eshte nga banoret e xhennetit, si psh te dhjeteve qe i eshte dhene pergezimi me xhennet,Allahu qofte i kenaqur me ta.dhe ke Allahu e fut ne zjarr ne baze te ndonje mekati te madh qe ka bere dhe doemos hyn ne zjarr atehere ai do te dale nepermjet ndermjetsimit te atyre qe ndermjetesojne, keshtu qe ne nuk themi asgje per ndonje person te vecante.Keshtu qe ne nuk deshmojme se do te hyje ne xhennet e as ne xhehennem vetem me dituri te qarte sepse realiteti ne te cilin vdes njeriu  eshte i fshehur dhe nuk mund te dihet nga ne. Sidoqofte ne shpresojne per ata qe bejne mire e kemi frike per ata qe bejne keq.”
Khauarixhet ishin te paret qe e shqane kete bidat te tekfirit(berjen e muslimanit qafir per shkak te ndonje mekati qe ben)
Sahabet Dhe Nderi I Tyre
Dhe nuk pashe nga ata asnjehere qe me merrnin neper gojen nderin e askujt prej sahabeve te Muhammedit salaAllahu alejhi ue sel-lem.
Aishah radiALlahu anha tha:”Ata jane urdheruar qe te kerkojne falje per ta ne baze te Thenies se Tij:
“A ata qe vijne pas tyre thone:”O Allah na fal neve dhe vellezerit tane te cilet na kane parakaluar ne besim, dhe mos lejo qe te hyje ne zemren tone asnje urrejtje per ata qe kane besuar. O Zoti yne, Ti Je Fisniku, I Meshirshmi. El Hashr 69:10
(Kjo eshte thashetheme marrja neper goje perulja apo te futesh dyshim e inate per ta apo ti akuzosh ata per ndonje ceshtje.
Profeti salaAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Kush I shan shoket e mij mbi ta eshte mallkimi I Allahut, I enjejve dhe I njerezve.”Transmetohet nga ibn Abbasid he ibn Umeri e mbledhur nga Taberani. Ky hadith eshte hasen ashtu sic e ka deklaruar Sheikh El Albani ne Sahihah 2340.
El Lalikai transmeton ne Es-Sunnah 2359 se Imam Ahmedi tha:“Nese degkon dike qe flet keq per sahabet e te Derguarit te ALlahut salaAllahu alejhi ue sel-lem, atehere dyshoje Islamin e tij.“
Imam El Barbahari tha ne Sherhus-Sunnah:“Nese digjon dike qe I kritikon shoket e te Derguarit te ALlahut salaAllahu alejhi ue sel-lem atehere ta dish se ai eshte nje person i prishur qe ndejk deshirat e epshet e tija, meqenese i Derguari i ALlahut salaAllahu alejhi ue sel-lem ka thene:“Kur te permenden shoket e mi atehere heshtni.“ E ka mbledhur Taberani nga ibn Mes’udi dhe eshte sahih shiko Sahiahn e Sheikh Albanit nr 34.
Imam El Barbahari gjithashtu tha:“Mos diskuto per gabimet e tyre e as per luftrat e tyre, e as per ate qe nuk ke dijeni. E mos degjo biseda te tilla(qe flasin rreth cfare ka ndodhur rreth sahabeve apo gabimeve te tyre sh.p) sepse nese e ben nje gje te tille zemra jote nuk do te jete e sigurte e as e udhezuar.“
Bidatet
Dhe se ata i ndalonin risite:gjera te cilat nuk I kishin praktikuar I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem dhe shoket e tij radiALlahu anhum ne baze te Thenies se Tij:”Dhe kapuni te gjithe fort tek litari I Allahut dhe mos u percani.”Ali Imran 3:103 Dhe ne baze te Thenies se Tij ne Suren Nur :”E Nese I bindeni atij, atehere do te jeni te udhezuar.”
(I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Cdo bidat eshte humbje e largim nga rruga e drejte.”Transmeton Ebu Daudi 4607 dhe eshte sahih.
I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem gjithashtu paralajmeroi prej njerezve te bidatit qe ti besh ata shoke, te shoqerohesh apo te marresh dije prej tyre. I Derguari I Allahur salAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Kush ben bidate apo e strehon nje bidatci atehere mbi te eshte mallkimi I Allahut, enjejve te Tij dhe te gjithe njerezimit.Transmeton Bukhari 12/41 dhe Muslimi 9/140 (Ky hadith ne formen e gjate ka ardhur rreth qytetit te Medines qe kush ben bidat ne te e strehon nje bidatci ne te e merr kete mallkim por ama ka hadith tjeter qe permendet edhe pa Medinen prej Aliut radiAllahu anhu ne Sunen Ebu Daud dhe Tirmidhij, gjithashtu nje kuptim tjeter I hadithit eshte qe kush ben krime e kush strehon nje kriminel e Allahu alem sh.p)
Dhe ne hapat e te Derguari te Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem, i gjejme sahahbet dhe tabi’inet qe paralajmeruan kundra bidateve dhe efekteve te keqia te tyre ne Ummet, ne popull dhe ne bashkim.
Ibn Abbasi (v68H) tha:”Me te vertete gjerat te te urryera tek Allahu jane bidatet.“Bejheki ne Sunen el Kubra 4/316
Ibn Umeri (v  84H) tha:“Cdo bidat eshte i keq edhe nese njerezit e shohin si dicka te mire.“Ebu Shamah nr 39
Sufjan eth_theuri (v 161h) tha:“Bidati eshte me i dashur tek Iblisi sesa gjynahet sepse prej gjynaheve njeriu pendohet e prej bidateve jo.(per arsye se e shikon bidatit si dicka te mire e kjo e ben qe te mos te pendohet).“Lalikai nr 238
El Fudelj ibn Ijjad (v187H) tha:”Kam takuar njerezit me te mire, te gjitha ate prej njerezve te Sunnetit dhe te gjitha ata e ndalonin shoqerimin me bidatcinjte.“Lalikai 267
El Hasan el Basri(v 110H) tha:“Mos u ul me njerezit e bidatit, as mos debato me ta e as mos degjo prej tyre.”Darimi ne Sunen 1/121
Ibrahim Ibn Mejserah (v 132H) tha:”Kush e nderon nje bidatci ka ndihmuar ne shkaterrimin e Islamit.”Lalikai 1/139
Sufjan eth_theuri (v 161h) tha:“Kush e degjon nje bidatci e ka lene mbrojtjen e ALlahut dhe eshte lene nen mbrojtjen e bidatciut.”Ebu Nuajm 7/26 dhe Ibn Battah 444
Imam Malik(v 179H) tha:”Sa te keqinj jane njerezit e bidatit dhe nuk I japim atyre selam.”Bagaui ne Sherhus-Sunnah 1/234
Imam Esh-Shafiu (v 204H) tha:”Qe nje njeri ta takoje Allahun me cdo lloj gjynahu pervec Shirkut eshte me mire per te sesa ta takoje Ate me ndonje nga besimet risimtare.”Bejheki I’tikad 158
El Fudelj ibn Ijjad (v187H) tha:”Kush ulet me njdonje bidatci atehere kij kujdes prej tij, e kush ulet me ndonje bidatci ta dije se nuk I eshte dhene urtesi.Do te doja qe te kishte nje dere hekuri ne mes meje e njerezve te bidatit.Te haj me ndonje jehud apo nesara eshte me e dashur per mua sesa te haj me ndonje bidatci.”Lalikai 1149
El Lejth ibn Sa’d(v175H) tha:”Sikur te shikoje ndonje bidatci te ecte mbi uje nuk do te pranoja asgje prej tij.Imam Shafi’i tha:”Lejthi I ka rene shkurt, une sikur ta shihja duke ecur ajer nuk do te pranoje asgje prej tij.” Sujuti El Emr bin Ittibaa uen-nehji anil Ibtida
Te Ndjekesh te Derguarin
E ata I urdheronin njerezit qe te ndiqnin rrugen e te Derguari te Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem dhe te sahabeve te tij ne baze te thenies se Al;lahut:“E me te vertete kjo eshte rruga Ime e drejte, keshtu ndiqe ate, e mos ndiq asnje rruge tjeter se kjo do te beje qe te largohesh nga rruga e Tij.Keshtu ju ka urdheruar qe te beheni te devotshem.“ El En’am 6:153
(Ketu bazohet burimi i shpetimit te cdo muslimani: te kapet fort pas Sunnetit ne rrugen e Sahabeve ne cdo ceshtje.Provat qe e mbeshtesin kete jane te shumta e ndermjet tyre jane:
Nga Ebu Naxhih El Irbad ibn Sarijjah qe tha:“ I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem na mbajti nje fjalim qe na u dridhen zemrat e syte u perloten.Ne i thame:“O I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem! Sikur te ishte ky nje fjalim lamtumire. Na keshillo! Ai tha:“Ju keshilloj qe te keni frike Allahun dhe ti bindeni udheheqesave tuaj edhe sikur nje rob te behet udheheqesi juaj,Me te vertete kush prej jush jeton gjate do te shohe kundershtime te shumta, por ama ai duhet te kapet pas Sunnetin tim dhe Sunnetit te Khulefa err-Rrashidineve, kapuni fort ne te sikur te jeni duke kafshur dicka me dhembe.Kini kujdes nga risite se cdo risi eshte bidat e cdo bidat eshte lajthitje e cdo lajthitje eshte ne zjarr.“Transmeton Ebu Daudi dhe Tirmidhij e ky tha eshte eshte sahih.
Profeti salAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Kush largohet nga Sunneti im nuk eshte I imi.”Bukhari e Muslimi
Ebu Hurejrah tha se I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem tha:”I gjithe Ummeti im do te hyje ne xhennet pervec atij qe refuzon(te hyje ne ne)/ I thame:“ E kush refuzon o I Derguari I Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem?Tha:“Kush me bindet mua hyn ne xhennet e kush me kundershton ka refuzuar(te hyje ne xhennet).“ Bukhari
Profeti salAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Me te vertete ky Ummet do te ndahet ne 73 grupe te gjithe ne zjarr pervec njereit e ai eshte xhemati.”Ibn Ebi Asim ne Kitab Es-Sunneh 1/33 Albani tha qe eshte sahih
Profeti salAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Me te vertete ky Ummet do te ndahet ne 73 grupe, 72 grupe ne zjarr pervec njereit ne xhennet e ai eshte xhemati.”Ebu Daudi 4597
Ebu Umamah transmeton se Profeti salAllahu alejhi ue sel-lem tha:”Ummeti im do te ndahet ne 73 grupe, 72 ne zjarr e nje ne xhennet. I thame:“Na i pershkruaj ata( qe hyjne ne xhennet)Ai tha:”Es Sauad el Adham-Trupi I madh.” Transmeton Lalikai ne Itikad dhe Ibn Ebi Asim ne Sunneh
Trupi I madh ne kete hadith nuk I referohet grupit me te madh te njerezve ne cdo kohe e ne cdo vend.Por eshte e vecante per kohen e sahabeve dhe te tabiineve.E me tutje njeriu eshte pjese e xhematit kur ai e ndjek te verteten. Ibn Mesudi(v 32h) ka thene:”Xhemati eshte ai qe eshte ne perputje me te verteten edhe nese ti je I vetem.”Transmeton Ibn Asakir te Tarikh ed-Dimeshk me isnaad sahih.
Is’hak ibnRahauiah(v238h) mesuesi I Imam Bukharit tha:”Nese I pyet nejerzit injorante per Trupin e Madh do te thone qe eshte shumica e njerezve.Ata nuk e dine se xhemati eshte dijetari qe e ndjek Sunnetit e  te Derguari te Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem. Keshtu kush e ndjek ate(dijetarit) eshte pjese e xhemmatit.”Transmeton Ebu Nuajm ne Hiljeh
Sahabet e tabiinet ishin Trupi i Madh per arsye se ata ishin me afer kohes se Profetit dhe ata e ndiqnin te verteten.
E njejta gje nuk mund te thuhet per njerezit qe erdhen pas tyre per shkak te argumenteve qe tregojne ndarjen e ummetit.
Imam Ez Zuhri(v 125H) tha:“Dijetaret perpara nesh thonin:“Shpetimi eshte ne kapjen pas Sunnetit.“Darimi 96
Imam Malik(v179H) tha:“Sunneti eshte si Anija e Nuhit kush hipen ne te shpeton e kush nuk hip mbytet.“ Ibn Tejjjmijeh ne Mexhumal Fetaua 4/57
El Hafidh es-Sujuti ka permbelshur keto thenie nga selefet ne librin e tij El Emru bil Ittiba uen_nehji anil Ibtida’a:
Ebul Alijah(v 90H) tha:“Kapu pas ceshtjeve origjinale perpara sesa ty percanin njerezit.“
Ibn Mes’ud (v 32H) tha:“Moderimi me Sunnet eshte me mire sesa tejkalimi e shumimi me bidat.”
El Euzai)v158H) tha:”Ki durim ne Sunnet, dhe ndalo ky kane ndaluar njerezit(sahabet) e flit me fjalet qe kane folur ata, te largoju asaj qe iu larguan ata, dhe udheto ne rruget e salefus-salih, sepse me te vertete cfare ishte e mjaftueshme per ata eshte e mjaftueshme edhe per ty.”
Sufjan eth-Theuri(v 161 h) tha:”Nuk ka asnje fjale a veper qe do te jete e sakte vetem nese perputhet me Sunnetit.”
Sjellja me Udheheqesit
Dhe se ne nuk garojme as qe mundohemi t’ia marrim pushtetin atyre qe I eshte dhene ne baze te thenies se te derguarit te Allahut salAllahu alejhi ue sel-lem:”Tre gjera jane prej te cilave zemra e muslimnait asnjehere nuk shpreh urrejtje ose merzi:”Ti besh veprat sinqerisht per Allah, ti bindesh udheheqesve dhe te kapesh pas xhematit se me te vertete duaja e tyre I perfshin ata qe jane pas tyre.”11
Dhe kjo qartesohet nga Thenia e Allahut:
O ju qe keni besuar bindjuni Allahut dhe te Derguarit dhe ata qe jane ne pushtet mbi ju.“En-Nisaa 4:59
Dhe se shpata nuk duhet te ngrihet kundra askujt ne ummetin e Muhammedit salAllahu alejhi ue sel-lem
(11-Ky hadith eshte transmetuar nga nje grup sahabeshshiko Sunen et_tirmidhij 2657, EL Musned 4/80,82 183 Xhami’ul Usul 1/265 dhe Mexhmauz-Zauaid 1/137-139
12-Imam Barbahari tha:“Kush rebelohet kundra udheheqesve ehste prejk khauarixheve, i ka percare muslimanet, i ka kundershtuar transmetimet dhe vdes me vdekje injorance. Sherhus-Sunnah faqe 42
Khauarixhet jane nje grup qe u shfaqen per here te pare ne kohen e Aliur radiAllahu anhu. Ata u ndane nga ushtria e tij dhe e nxorren bidatin e tekfirit.Profeti salAllahu alejhi ue sel-lem ka paralajmeruar per ta ne shume hadithe te verteta. Khauarixhet jane qente e xhehenemit“ E transmeton Ahmdei dhe eshte sahih.
Ai na lajmeroi se ata do te shfaqen deri ne diten e kijametit duke thene:”Nje grup do te shfaqet e lexojne Kuranin po nuk ia kaluan fytin, cdo here qe nje grup i tyre shfaqet do te prishet derisa shfaqet ne mes te tyre Dexh-xhali.“Transmeton Ibn Maxheh dhe eshte hasen.
Barbahari gjithashtu thote:“Nuk eshte e lejueshme qe te rebelohesh kundra udheheqesit edhe nese ai eshte mizor e zullumqar.Kjo per shak te thenies:“Degjoheni edhe nese eshte nje rob nga abisinija.“ Dhe thenies se tij:“Beni durim derisa te me takoni tek Haudi.“Nuk lejohet te luftosh kundra udheheqesve ne sunnet. Shkakton shkaterrim ne ceshtje te fese dhe te dun’jase.“ Sherhus-Sunnah faqe 43
Ebu Bekr el Axhuri thote ne Sheri’ah faqe 28:“Nuk eshte e lejueshme per dike qe kur te shohi rebelimin e nje kharixhiu kundra Imamit qofte ai i drejte apo zullumqar-keshtu ku njeri eshte revoltuar dhe e ka mbledhur nje grup rreth vetes e ka nxjerre shpaten dhe e ka bere hallall vrasjen e muslimaneve- nuk eshte e lejueshme qe ai qe e sheh kete te mashtrohet me leximin e tij te Kuranit, me gjatesine e namzait te tij,,e as me agjerimin e tij te shpeshte e as me dijen e fjalet e tij kur i eshte bere e qarte atij se ky eshte ne medhhebin e khauarixheve.
Dhe ibn Kajjimi tha ne Miftah Dar es-Sa’adah 1/119:“ Dhe persa i perket Imam Malikut ibn El Kasim tha:“ E kam degjuar Imam Malikun duke thene:“Jane nje grup njerezish qe deshirojne ibadetin po e lejne pas dore dijen e ekshtu ata rebelohen kundra Ummetit te Muhammedit me shpatat e tyre.Nese do te kishin ndjekur diturine atehere kjo do ti kishte ndaluar ata nga ai(rebelimi).“
Dhe Bin Bazi eshte pyetur:“A eshte prej menhexhit te selefeve qe te kritikojne udheheqesit nga minberet? Dhe kush eshte menhexhi i tyre ne lidhje me pushtetaret?
Ai u pergjigj:”Nuk eshte nga menhexhi I selefeve qe te permendin gabimet e pushtetareve dhe perhapja e tyre nga minberet sepse kjo con ne ngatarresa dhe crregullime dhe shkakton mosbindjen e udheheqesje ne ate qe eshte e mire.Gjithashtu shkakton preokupik te kote te njerezit duke u marre me fjale qe nuk sjellin dobi.Rruga e selefeve eshte qe ti japin keshillim udheheqesve per ceshtjet qe jane ne mes tyre e udheheqseve ose duke I shkruar atyre, ose duke I arritur ata nepermjet dijetareve qe jane te lidhur me ta derisa udheheqesi te drejtohet ne ate qe eshte e mire. Te largosh te keqen behet pa e permendur beresin e kesaj te keqeje. Keshtu imoraliteti, pirja e alkolit, kamata duhet te largohen pa i permendur se kush i ka bere keto(gjynahe).Te largosh te keqen dhe te paralajmerosh njerezit nga kjo e keqe mund te behet pa permendur beresin qofte ai udheheqesi apo dikush tjeter.
Dhe kur fitnah ndodhi gjate kohes se Uthmanit dikush i tha Usameh ibn Zejdit“a nuk do ti flasesh Uthmanit?“Ai i tha:“A mendon ti se une do te flas me te e duhet te te tregoj ty se kam folur me te?!Me te vertete une flas me te per ceshtje qe jane ne mes meje e atij pa I permendur keto ceshtje per asrye se kam frike se perhapet dicka(ndonje fitne)
Dhe kur ata (khauarixhet) e hapen deren e kesaj fitneje me Uthmanin, duke e kundershtuar ate haptazi, vrasjet dhe fesadi nuk eshte ndalur deri ne kete dite.Dhe kjo shkaktoi te behet fitne edhe ne mes te Aliut dhe Muauijes dhe ishte arsyeja e vrasjes se Uthmanit.
E me teper shume sahabe u vrane si shkak i ketij rebelimi dhe shfaqja e gabimeve te udheheqesve derisa njerezit filluan ti urrejne ata dhe ti vrasin(udheheqesit).Kerkojme sukses nga Allahu.“Marre nga El Ma’lum minel Uaxhib il Ilaakah bejnel Hakim uel Mahkum faqe 22-23.
Profeti salAllahu alejhi ue sel-lem tha:“Kush do qe ta keshilloje udheheqesin le te mos ta beje kete haptazi por ta beje ne vetmi duke e kapur prej dore.Nese e pranon keshillen ia ka arritur qellimit e nese jo atehere e ka kryer detyren.“Ahmedi 3/403 dhe Ibn Ebi Asim 2/251 e senedi eshte sahih
El Fudejl tha:”Sikur ta kisha nje dua qe pergjigjej do ta kisha bere per udheheqesin sepse kur udheheqesit jane te drejte atehere qytete dhe njerezit jane te sigurte.
Ibn El Mubarek i tha:“O mesues i miresise kush e kupton kete pervec teje?!”
Fundi I Akides se Imam Bukharit
Nje biografi e shkurter e Imam Lalikait
Ai eshte Beul Kasim Hibatullah Ibn Hasan ibnel Mensur er-Rrazij, Et-Taberi, El-Lalikai.Autori i enciklopedise se selefeve e quajtur Sherrh Uslul I’tikad Ehlis-Sunneh uel Xhemah.Ai jetoi ne nje kohe qe kishte shume konfuzion, probleme politike dhe percarje. Ne nje kohe kur bidatet ishin te perhapur dhe te propaganduara nga mbartesit e tyre nga khauarixhet, mu’tezilite, kadirijte, murxhite dhe rafidat.
Rreth asaj kohe dijetaret e Sunnetit qendruan ne kembe dhe shkruan libra ne mbrojtje te akides se sahabeve, tabi’ineve qe te paralajmeronin kundra bidateve.Sidoqofte libri i Lalikait eshte nje liber qe i permbledh te gjitha keto dhe lexuesi mund te kenaqet me dijen e shumte dhe udhezimin qe gjendet ne te. Ai transmeton nga me shume se 180 njerez dhe tregon dijetaret prej te cileve ka mesuar.
Nga studentet e tij eshte El Khatib el Bagdadi qe tha:”Ne shkruajtem nga ai dhe ai kishte mesuar dhe kuptuar mire.”Et-Tarikh 14/70
Ibn Kethiri thote:”Ai kuptonte shume dhe mbante mend permendesh dhe ishte shume I kujdesur dhe I interesuar per hadithin.” El Bidajah 12/24
Nje nga nxnesit e tij e pa Ebul Kasim el-Lalikain ne enderr pas vdekjes se tij. El Bagdadi e trasmeton kete dhe te tjere pas tij:“Ali ibn Hasan ibn Xhada El Ekberi tha:“E pashe Ebul Kasim Et-Taberin ne enderr dhe e pyeta:“Cfare ka bere Allahu me ty?“Ai me tha:“Me ka falur mua.“E pyeta::“er cfare aryeje?“Me tha me nje ze te ulet e te perulur:“Sunneti.“Ai vdiq ne 418 H ne mesmoshe para se tu bente i famshem me dijen e tij dhe veprat e tij, Allahu e meshirofte.
Shikoi Hyrjen e Sherrh Uslul I’tikad nga Ahmed Sa’d Hamdan 1/65-101 per me shume.
Perktheu nga arabishtja ne anglisht Amxhad ibn Muhammed Rafik
Botuar nga Salafipublications
Perktheu nga anglishtja ne shqip Ebu Enisah Ilir Delija
28 Rexheb 1430 H 19 Korrik 2009



No comments:

Post a Comment