Te
Largosh Shejtanin
Levizja e Gishtit ne Teshehud
Kapitulli I Dymbedhjete
Levizja e Gishtit ne Teshehud
Nga Nafi qe tha se kur Abdullah ibn
Umeri u ulte ne namaz e vendoste doren ne kofshen e tij dhe jepte shenje me
gisht nderkohe qe e ndiqte gishtin me sy dhe tha qe i Derguari i Allahut
salAllahu alejhi ue sel-lem tha:“ Eshte me i rende mbi shejtanin sesa hekuri,
dmth gishti(tregues).“ Transmeton Ahmedi ne Musned 2/119 dhe El Bazzari 1/272
nga Ebu Muhammed nga Kethir ibn Zijad dhe te tjere.
Une them:“ Senedi eshte i mire
transmetuesit jane te besueshem, pervec Kethir ibn Zijad por edhe ai eshte i
besueshem sic behet e qarte ne biografine e tij ne Tehdhib. Ate gjithashtu e ka
deklaruer te besueshem Ibn Umer el Meusali dhe Ibn Hibbani.
Ebu Zur’ah tha:“Ai eshte i besueshem pr
ama leshon dore, dhe Ebu Hatim tha:“ Ai eshte njeri i mire por jo i forte( ne
hadith).“
Kush e di kollajesine e Ibn Hibbanit
dhe ashpersine e Ebu Zur’as dhe Ebu Hatimit e di gjithashtu e di se shume prej
tyre jane te besueshem pa dyshim. Nje grup i besueshme e besnik ka transmetuar
prej tij.
El Hajthemi tha dicka te cuditshme ne
El Mexhma’a 2/140 ai tha qe Ibn Hibbani e konsideron te besueshme e te tjeret e
konsiderojne te dobet.
Ta dish o vella ne besim se sunneti i
levizje se gishtit ne namaz ka deshmi te shumta sic eshte hadithi i Ueil ibn
Huxher:
“... Dhe i mblodhi gishtat dhe formoi
nje rreth me to( dmth nje rreth me gishtin e madh e ate te mesit e treguesin
drejt e duket sikur dora ka formuar nr
53 me numrat qe perdorin arabet sic e thekson edhe Muslimi ne Sahihin e tij
sh.p) dhe e ngriti gishtin(tregues) E pashe duke e levizur dhe duke bere dua me
te.Dhe kur ishte koha e ftohte i pashe njerezit duke i levizur duart e tyre nen
pallto perj te ftohtit.“Transmeton Ebu Daudi ne Sunen 727, En-Nesai 2/236,
Ed-Darimij 1/314-315 dhe ibn el Xharuud ne El Munteka 2070 dhe ibn Khuzejmeh
714 e te tjere.
Them qe senedi eshte i vertete.
E Gjithashtu hadithi i Abdullah ibn
Zubejrit qe i Derguari i Allahut
salAllahu alejhi ue sel-lem Tregonte me gishtin e tij dhe bente dua e nuk e
levizte. Kjo nuk eshte e sakte. Transmeton Ebu Daudi ne Sunen 989,Bejheki 2/131
nga Ibn Xhurejxhi nga Zijadi nga Muhammed ibn Axhlan nga Amir ibn Abdullah.
Une them se ai eshte i dobet dhe i cuditshem. Ka
kundershtime rreth kesaj ne baze te thenieve te meposhtme:
(i)Mendime te ndryshme per Ibn Axhlanin
Nga Bejheki 2/131 nga El Lejthi nga Ebu Khalid el Ahmar.
Ata e lavderuan ibn Axhlanin. Ata nuk
permenden se nuk kishte levizje, nderkohe qe pa levizje eshte transmetuar edhe
nga Zejd ibn Sa’d.
Une them:El Lejth ibn Sa’d eshte i
besueshem dhe Ebu Khalid el Ahmar eshte i sinqerte por ben gabime nderkohe qe
Zejd ibn Sa’d eshte i besueshem.
(ii)Ndryshimi ne mes te Ibn Axhlanit
dhe Uthman ibn Hakimit
E transmeton Bejhekiu 2/131 nga Uthman
ibn Hakim nga Amir ibn Abdullah. Ata nuk kane permendur se nuk ka levizje.
Une them: Uthman ibn Hakim eshte i
besueshem ndersa aftesia e te mesuarit permendesh te ibn Axhlanin eshte
mesatare dhe nuk ka dyshim rreth transmetimeve te cuditshme te ibn Axhlanin, e
Allahu e di me se miri.
(iii) Ndryshimi ne mes te Ibn Axhlanit
dhe Asim ibn Kulejb nga babai i tij nga Ueil ibn Huxher
Them qe transmetuesi i ketij hadithi
nga Ueil ibn Huxher eshte Asim ibn Kulejb. Ai eshte me i besueshem se Muhammed ibn
Axhlani sic eshte e qarte ne biografine ne tehdhib.
Kjo e mbeshtet dobesine e tansmetimit
te ibn Axhlanit dhe cuditshmerine e tij. Allahu e di me se miri.
Persa i perket pikes fondamentale qe hadithi i Ueil ibn
Huxher qe eshte i besueshem and hadithi i Ibn Zubejrit qe eshte shtese dhe se
affirmimi ka perparesi ndaj mohimit sepse e para vjen me nje dituri me shume,
dhe me diturine vjen prova mbi ate qe nuk di.
Ky eshte suneti i Imam Malikut sic eshte e shkruar ne
Er-Risalah te Ebu Muhammed Abdullah ibn Ebu Zejd el Kajrauani faqe 122 dhe Imam
Ahmedi ne Mesail el Imam. Ahmedi ne transmetimin e Ibn Hanit 1/80 dhe prej njerezve
te tjere te dijes.
Kjo e qarteson dhe ndricon sunnetin
edhe pse praktika e disa njerezve mendjengushte (eshte ne kundershtim me kete
sunnet) sepse keta jane prej atyre qe nuk kthehen tek dija dhe tek shkenca e
hadithit duke menduar per vetevetn se jane lexues te shpejte te disa librave te
detajuar te dijes se se i kuptojne shpejt disa dijetare.
Me Allahun eshte suksesi kur El Hafidh
edh-Dhehebij tha neTedhkiratul Hufadh ne
lavderimin e Es-Sadik el Ekber(biografine e tij) ¼
Allahut i takojme dhe tek Ai do te kthehemi. Cfare
fatkeqesie e madhe dhe cfare rreziku I madh per ata qe transmetojne hadithe te
shpifura prej genjeshtareve.
Eshte detyra e cdo muhadithi qe te kete frike Allahun ne
cfare sjell perpara dhe te pyese njerezit e dijes prej atyre qe e njohin dhe e
kane frike Allahun. Ai duhet te kerkoje prej tyre qe te japin sqarime rreth
transmetimeve te tyre dhe nuk kam mundesi qe dikush te dije te arrije ne
konkluzion vetem nese e ndjek kete proces.
Ai duhet ti pastroje pjeset e histories dhe duhet ti marre
ne pyetje dijetaret me te medhenj duke kerkuer dhe duke vezhguar e analizuar
ceshtjen me keshillim te shpeshte, me syhaptesi dhe me kujdes.
Ai duhet te kuptoje duke pasur ne mendje rregullat e takues,
qendrueshmerise ne fed he drejtesise, dhe duhet te shpeshtoje shkuarjen ne xhamite e mexhliset e
dijetareve dhe ti mesoje prej tyre derisa te arrij nje fare persosmerie dhe
precisioni te paster nga genjeshtrat.
Mos flit per shkrimin qe nuk
eshte aty
Me mire do te ishte ta nxije
fytyren me boje
Allahu me I larti thote:
“Pyet njerezit e dijes nese nuk di.”
Dhe ta dish se nese te mposhtin epshet
dhe deshirat ateher pasha Allahun nuk mund ti heqesh qafe ato.
Dhe sikur ta dije se ti je ai qe ka
shpifur dhe pa kujdes i ke perzier ligjet e Allahut me genjeshtra atehere duhet
te lutesh per meshire sepse se shpejti e kota do te behet e qarte dhe
fallsifikimi do te dale sheshazi, dhe te mashtuarit te keqinjte do te ngelin do
te ngelin vetem me llojin e vet, keshtu te keshilloj ta dish kete se hadithi
eshte madheshtor.
Cfare dobie ka shkenca e hadithit?E
kush jane nxenesit e tij? Ata rralle mund ti gjesh ne ndonje liber ose nen
toke.
No comments:
Post a Comment