Friday, 1 May 2015

Sunen Ibn Maxheh-Kapitulli nr 10: Rreth Kaderit





Kapitulli nr 10:
Rreth Kaderit


76. Transmetohet nga Ibn Mes’udi radiAllahu anhu qe tha:"I derguari i Allahut, salallahu alejhi ue sel-lem, na njoftoi ne, dhe ai eshte i sinqerte dhe i besueshem, "Me te vertete, krijimi juaj eshte bashkuar ne barkun e nenes per 40 dite ne formen e nje fare, dhe eshte si nje cope gjaku per nje kohe te ngjashme, dhe pastaj si nje cope mishi per nje kohe te ngjashme, e pastaj tek ai eshte derguar engjelli qe fryn frymen e jetes tek ai dhe qe eshte urdheruar rreth kater çeshtjeve: te shkruaj kushtet e jeteses, jetegjatesine, veprat e tij e nese do te jete i lumtur apo fatkeq. Pasha Allahun, perveç te Cilit nuk ka te adhuruar tjeter, me te vertete ndonjeri prej jush kryen pune te banoreve te Xhennetit aq sa eshte nje krah larg tij [Xhennetit] e çfare eshte shkruar e ze ate dhe ai ben veprat e banoreve te Xhehennemit e hyn ne te; e ndonjeri prej jush ben vepra te banoreve te Xhehennemit derisa te afrohet nje krah larg tij, e çfare eshte shkruar e ze ate e ai ben vepra te njerezve te Xhennetit e hyn ne te." [Transmeton Bukhari nr.3207, 3332, 6594 e 7454; Muslimi nr.2634, Ebu Daudi nr.4708, Tirmidhi nr.2137, dhe Ahmedi ne Musnedin e tij 1/382,414 dhe 430]
حَدّثَنا علي بن مًحَمَّد، حَدّثَنا وكيع، ومًحَمَّد بن فضيل، و أبو معاوية. ح وحَدّثَنا علي بن ميمون الرقي، حَدّثَنا أبو معاوية، ومًحَمَّد بن عبيد، عَنْ الأعمش، عَنْ ريد بن وهب، قَالَ: قَالَ عَبْدُ اللّه بن مسعود
 - حَدّثَنا رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم وهو الصادق المصدوق أنه ((يجمع خلق أحدكم في بطن أمه أربعين يوماً. ثم يكون علقة مثل ذلك. ثم يكون مضغة مثل ذلك. ثم يبعث اللّه اليك الملك. فيؤمر بأربع كلمات، فيَقُولُ: أكتب عمله وأجله ورزقه وشقي أم سَعِيد. فوالذي نفسي بيده ان أحدكم ليعمل بعمل أهل الجنة حتى ما يكون بينه وبينها الاذراع، فيسبق عليه الكتاب، فيعمل بعمل أهل النَّار فيدخلها. وان أحدكم ليعمل بعمل أهل النَّار حتى ما يكون بينه وبينها الاذراع، فيسبق عليه الكتاب فيعمل بعمل أهل الجنة فيدخلها)).

77. Transmetohet Ibn Dajlami qe thote:"Kisha dicka qe me brengoste ne veten time rreth Kaderit dhe kisha frike se mos kjo e demtonte ceshtjen dhe fene time. Keshtu shkova tek Ubbej ibn Kab dhe i thashe:"O Ebu Mundhir! Jam pak i ngaterruar rreth Kaderit, dhe kam frike per fene dhe punet e mija, prandaj me trego dicka qe allahu te me beje te perfitoj nga ajo."Ai tha:" Sikur Allahu ti denonte banoret e qiejvete Tij dhe tokes se Tij, Ai mund ta beje kete, dhe nuk do te bente padrejtesi ndaj tyre. Dhe nese do ti meshironte, Meshira e tij eshte me mire per ata sepse veprat e tyre te mira. Sikur te kisha flori sa mali i Uhudit e ta jepje per hir te Allahut nuk do tu pranonte derisa te besoje ne Kader, dhe ta dish se cfare te ka ndodhur nuk mund te mos te ndodhte, se cfare te ka kaluar (nuk ka ndodhur) nuk mund te ndodhte, e nese vdes e beson dicka tjeter pervec kesaj do te hysh ne zjarr. Dhe nuk te ben dem te shkosh tek vellai im , Abdullah Ibn Mes'udi, e pyete rreth kesaj. Shkova tek ai dhe me tha dicka te ngjashme me ate qe me kishte thene Ubejj ibn Kabi e me tha:"Dhe nuk te ben dem te shkosh tek Hudhejtha.Keshtu shkova tek Hudhejtha e me tha dicka te ngjashme sic kishin thene ata. E me tha:"Shko tek Zejd ibn Thabit e pyete." Shkova tek Zejd ibn Thabit e me tha:" E kam degjuar te Derguarin e Allahut duke thene:"Sikur Allahu ti denonte banoret e qiejvete Tij dhe tokes se Tij, Ai mund ta beje kete, dhe nuk do te bente padrejtesi ndaj tyre. Dhe nese do ti meshironte, Meshira e tij eshte me mire per ata sepse veprat e tyre te mira. Sikur te kisha flori sa mali i Uhudit e ta jepje per hir te Allahut nuk do tu pranonte derisa te besoje ne Kader, dhe ta dish se cfare te ka ndodhur nuk mund te mos te ndodhte, se cfare te ka kaluar (nuk ka ndodhur) nuk mund te ndodhte, e nese vdes e beson dicka tjeter pervec kesaj do te hysh ne zjarr.Hadithi eshte Sahih e transmeton edhe Ebu Daudi ne Kapitulilin e Kaderit dhe e ka bere Sahih Ibn Hibbani, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 77 duke dhene referenca Mishkatul Mesabih 115,Dhuilalul Xhennah 135, dhe Tekhrixh Tahaui 447

حَدّثَنا علي بن مًحَمَّد، حَدّثَنا إسحاق بن سليمان، قَالَ: سمعت أبا سنان، عَنْ وهب ابْن خالد الحمصي، عَنْ ابْن الديلمي، قَالَ:
 - وقع في نفسي شيء مِن هذا القدر، خشيت أن يفسد علي ديني وأمري. فأتيت أبي بن كعب، فقلت: أبا المنذر! انه قد وقع في نفسي شيء مِن هذا القدر فخشيت على ديني وأمري. فحَدّثَني مِن ذلك بشيء. لعل اللّه أن ينفعني به. فقَالَ: لو أن اللّه عذب أهل سماواته وأهل أرضه لعذبهم وهو غير ظالم لهم. ولو رحمهم لكانت رحمته خيراً لهم مِن أعمالهم. ولو كان لك مثل جبل أحد ذهباً، أو مثل جبل أحد تنفقه في سبيل اللّه ما قبلَ منك حتى تؤمِن بالقدر. فتعلم أن ما أصابك لم يكن ليخطئك. وأن ما أخطأك لم يكن ليصبك. وأنك ان مت على غير هذا دخلت النَّار. ولا عليك أن تأتي أخي، عَبْدُ اللّه بن مسعود فتسأله. فأتيت عَبْدُ اللّه فسألته فذكر مثل ما قَالَ أبي. وقَالَ لي: ولا عليك أن تأتي حذيفة. فأتيت حذيفة فسألته. فقَالَ مثل ما قَالَ. وقَالَ: ائت زيد بن ثابت فاسأله. فأتيت زيد بن ثابت فسألته. فقَالَ: سمعت رَسُول اللّه صلى اللّه عليه وسلم يَقُولُ: ((لو أن اللّه عذب أهل سمواته وأهل أرضه لعذبهم وهو غير ظالم لهم. ولو رحمهم لكانت رحمته خيراً لهم مِن أعمالهم. ولو كان لك مثل أحد ذهباً أو مثل جبل أحد تنفقته في سبيل اللّه ما قبَلَه منك حتى تؤمِن بالقدر كله. فتعلم أن ما أصابك لم يكن ليخطئك. وما أخطأك لم يكن ليصيبك. وأنك إن مت على غير هذا دخلت النَّار)).
78. Transmetohet nga Aliu radiAllahu qe tha:” Ishim duke ndenjur me te Derguarin e Allahut dhe ai e kishte nje shkop ne dore. E beri nje vije ne dhe, pastja e ngriti koken dhe tha:” Nuk eshte askush nga ju por vendi i tij ne xhennet apo  vendi i tij ne zjarr eshte percaktuar.” U Pyet:” O i Derguari I Allahut! A te mbeshtetemi ne kete(percaktim)?” Ai tha:” Jo, perpiquni dhe mos u mbeshtetni ne kete( duke braktisur veprat e mira sh.p) se per secilin njeri do te lehtesohet ajo qe eshte shkruar, percaltuar per te. Pasta ai recitoi:” E per ate qe jep(sadaka) dhe ka takua dhe i ka besuar, vertetuar me te miren-el Husna(la ilahe il-lAllah), Ne do ta lehtesojme per te rrugen e lehte(te mire). Por ai qe eshte ziliqar e koprac dhe eka mohuar me te miren-el Husna(la ilahe il-lAllah) ne do tja lehtesojme rrugen e veshtire(te keqe) Lejl 92/5-10” Sahih e transmeton edhe Bukhari 4947, dhe Muslimi 2647.

حَدّثَنا عثمان بن أبي شيبة، حَدّثَنا وكيع. ح وحَدّثَنا علي بن مًحَمَّد، حَدّثَنا أبو معاوية ووكيع، عَنْ الأعمش، عَنْ سعد بن عبيدة، عَنْ أبي عبد الرحمِن السلمي، عَنْ علي قَالَ:
 - كنا جلوساً عند النبي صلى اللّه عليه وسلم وبيده عود. فنكت في الأرض ثم رفع رأسه فقَالَ ((مامنكم مِن أحد إلا وقد كتب مقعده مِن الجنة ومقعده مِن النَّار)) قيل: يا رَسُول اللّه! أفلا نتكل؟ قَالَ: ((لا. اعملوا ولا تتكلوا. فكل ميسر لما خلق له)) ثم قرأ {فأما مِن أعطى واتقى وصدق بالحسنى. فسنيسره لليسرى. وأما مِن بخل واستغنى. وكذب بالحسنى. فسنيسره للعسرى}. ((12 /سورة الليل/ الأيات 5 -10)).

79. Transmetohet nga Ebu Hurejrah radiALlahu anhu qe tha se i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Besimtari I forte eshte me I mire e me I dashur tek Allahu sesa besimtari I dobet e net e dy ka miresi. Perpiqu ne ate qe te sjell dobi e mos u deshpero. Nese divka te ndodh ty mos thuaj:”Sikur te kisha bere kete e kete, por thuaj:”KaderAllahu ue ma shae fela-Allahu e ka bere kader e cfare do Ai behet, sepse “sikur” ia hap dyert puneve te shejtanit.” Sahih e transmeton edhe Muslimi 2664.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْر بْنُ أبِي شَيْبَةَ، وَعَلَى بْنُ مُحَمَّد الطَّنافِسيُّ قالاَّ: حَدَّثَنَا عَبْد اللَّه بْنُ إدْرِيسَ، عَنْ رَبِيعَةَ بْنُ عُثُمَان، عَنْ مُحَمَّد بْنُ يَحْيَى بْنُ حَبَّانَ، عَنْ الأعرجِ، عَنْ أبِي هُرَيْرَةَ قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ: ((المُؤْمِنُ القَوِيُّ خَيْرٌ وَأَحَبُ إِلَى اللَّه مِنَ المُؤْمنِ الضَّعِيفِ. وَفِي كُلٍّ خَيْرٌ. احْرِصْ عَلَى مَا يَنْفعُكَ. وَاسْتَعَنْ بِاللَّه وَلاَ تَعْجَزْ. فَإِنْ أَصَابَكَ َشْيٌء فَلاَ تَقُلْ: لَوْ إِنِّي فَعَلْتُ كَذَا وَكَذَا. وَلَكِنْ قُلْ: قَدَّرَ اللَّه، وَمَا شَاءَ فَعَلَ. فَإِنَّ لَوْ تَفْتَحُ عَمَلَ الشِّيْطَان)).
80. Transmetohet nga Ebu Hurejrah radiALlahu anhu qe tha se i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Ademi alejhi selam dhe Musai alejhi selam debatuan dhe Musai I tha atij:” O Adem! Ti je babai yne dhe na e humbe e na nxorre nga Xhenneti, per shkak te mekatit tend.” Ademi I tha atij:” O Musa! Allahu te ka zjedhur ty te te flase, e ka shkruar Teuratin per ty me Doren e Tij. A po me fajeson mua per dicka qe Allahu e kishte paracaktuar per mua 40 vjet perpara se te me krijonte mua?” Keshtu Ademi e fitoi debatin me Musain. Keshtu Ademi e fitoi debatin me Musain. Keshtu Ademi e fitoi debatin me Musain.”Sahih e transmeton edhe Bukhari 6614, dhe Muslimi 2652.

حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ، وَيَعْقُوبُ بْنُ حُمَيْدِ بْنُ كَاسِبٍ، قالاَّ: حَدَّثَنَا سُفْيَان بْنُ عُيَيْنَةَ، عَنْ عُمَرو بْنُ دِينَارِ، سَمِعَ طَاوُساً يَقُولُ:
 - سَمِعْتُ أَبَا هُرَيْرَةَ يُخْبِرُ عَنْ النَّبيِّ صَلىَ اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ ((احْتَجَّ آدَمُ وَمُوسَى. فَقَالَ لَهُ مُوسَى: يَا آدَمُ! أَنْتَ أَبُونَا خَيَّبْتَنَا وَأخْرَجْتَنَا مِنَ الْجَنَّة بِذَنْبِكَ. فَقَالَ لَهُ آَدُم: يَا مُوسى! اصْطَفَاكَ اللَّه بِكَلاَمِهِ وَخَطَّ لَكَ التَّوْرَاةَ بِيَدِهِ. أَتَلُومُنِي عَلَى أَمْرٍ قَدَّرَهُ اللَّه عَلَى قَبْلَ أَن يَخْلُقَنِي بِأَرْبَعِينَ سَنَةً؟ فَحَجَّ آدَمُ مُوسى. فَحَجَّ آدَمُ مُوسى. فَحَجَّ آدَمُ مُوسى)) ثَلاَثَاً.

81. Transmetohet nga Aliu radiAllahu anhu qe tha se i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Asnje rob (I Allahut) nuk ak besuar sinqerisht derisa te besoje ne kater gjera: Ne Allahun e vetem te pashok; qe une jam i Derguari I Allahut; ne ringjalljen pas vdekjes; dhe ne Parapercaktimin Hyjnor-Kaderin.” Hasen e transmeton edhe Tirmidhiu , e ka bere sahih Ibn Hibbani, Hakimi dhe Dhehebiu, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 81 duke dhene referenca Dhilalul Xhennah 130 dhe Mishkatul Mesabih 104 dhe  Tekhrixhul Mukhtaratu  416, 420.

حَدَّثَنَا عَبْد اللَّه بْنُ عَامِرِ بْنُ زُرارةَ، حَدَّثَنَا شَرِيكٌ، عَنْ مَنْصُورٍ، عَنْ رِبْعىٍّ، عَنْ عَلِيّ قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ: ((لا يؤمنُ العَبْد حَتَّى يُؤْمِنَ بِأَرْبَعٍ: بِاللَّه وَحْدَهُ لا شريكَ لَهُ، وَأَنِّي رَسُولُ اللَّه، وَبِالْبَعْثِ بَعْد اْلمَوْتِ، وَالقَدَرِ)).

82. Transmetohet nga Aishah radiAllahu anha qe tha se i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem u therrit qe te marre pjese ne varrimin-xhenazen e nje nga femijeve te ensareve, e une thashe:” O i Derguari I Allahut, pergezime per te! Ai ehste nje nga zogjte e vegjel te xhennetit, qe kurre nuk ka bere asgje te keqe ose arriti moshen qe mund te kryeje te keqe( moshen madhore kur njeriu jep llogari per punet qe bens h.p) Ai tha:” Ose ndoshta nuk eshte ashtu o Aishah! Sepse Allahu I ka krijuar banore per ne xhennet, I ka krijuar ata per ate(xhennetin) kur ata ishin ne shpinen e baballareve te tyre. Dhe Ai ka krijuar banore per ne zjarr, I ka krijuar ata per ate(zjarr) kur ata ishin ne shpinen e baballareve te tyre.” Sahih e transmeton edhe Muslimi 2662.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْر بْنُ أبِي شَيْبَةَ، وَعَلِيُّ بْنُ مُحَمَّد، قالاَّ: حَدَّثَنَا وَكِيع، حَدَّثَنَا طَلْحَة بْنُ يَحْيَى بْنُ طَلْحَةَ بْنُ عبيد اللَّه، عَنْ عَمَّتِهِ عَائِشَةَ بْنُتِ طَلْحَةَ، عَنْ عَائِشَةَ أُمِّ المُؤْمِنِينَ قَالَتْ:
 - ((دُعِىَ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ إِلَى جِنَازَةِ غُلاَمٍ مِنَ الأنصار. فقلت: يَا رَسُولَ اللَّه! طوبى لهَذَا. عصفور من عصافير الْجَنَّة لم يعمل السوء ولم يدركه. قَالَ أو غَيْر ذَلِكَ يا عَائِشَة؟ أَن اللَّه خلق للجنة أهلاً، خلقهم لَهَا وهم فِيْ أصلاب آبائهم. وخلق للنار أهلاً، خلقهم لَهَا وهم فِيْ أصلاب آبائهم)).
83. Transmetohet nga Ebu Hurejrah radiALlahu anhu qe tha:” Idhujtaret prej kurejsheve erdhen e polemizuan me Profetin sal-lAllahu alejhi ue sel-lem rreth kaderit. Atehere keto ajete u shpallen:” Ate diten net e cilen do te zvariten me fytyren e tyre ne zjarr (i thuhet). Shijoheni prekjen e zja sal-lAllahu alejhi ue sel-lem rrit(Es-Sekar) Cdo gje Ne e kemi krijuar me Kader.”(El Kamer 54:48-49)Sahih e transmeton edhe Muslimi 2656.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْر بْنُ أبِي شَيْبَةَ، وَعَلَى بْنُ مُحَمَّد، قالاَّ: حَدَّثَنَا وَكِيع، حَدَّثَنَا سُفْيَان الثوري، عَنْ زياد بْنُ إسماعيل المخزومي، عَنْ مُحَمَّد بْنُ عباد بْنُ جعفر، عَنْ أبِي هريرة قَالَ:
 - جَاءَ مشركو قريش يخاصمون النبيّ صَلىَ اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ فِيْ القدر. فنزلت هَذِهِ الآية {يوم يسحبون فِيْ النَّار عَلَى وجوههم ذوقوا مس سقر. أَنَا كل شيء خلقناه بقدر}. (( 54/ سورة النصر/ الآيتان 48 و 49)).

84. Transmetohet nga Abdullah ibn Ebi Mulejkah se babai I tij shkoi tek Aishah dhe I tha dicka asaj rreth kaderit. Ajo tha:” E kam degjuar te Derguarin e Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem duke thene:” Kush thote dicka per kaderin do te jape llogari per kete ne diten e gjykimit, e kush nuk flet asgje rreth tij nuk do te jape llogari per ten e diten e gjykimit.” Daif e ka transmetuar edhe Axhurij ne Sheri’ah 214 e tha Busejri ky sened eshte daif se Jahja ibn Uthman eshte daif-I dobet dhe sheikhu I tij eshte I pakujdesshem ndaj hadithit, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar daif ne Sunen Ibn Maxheh nr 84 duke dhene referenca Mishkatul Mesabih 114.

حَدَّثَنَا أَبُو بَكْر بْنُ أبِي شَيْبَةَ قَالَ: حَدَّثَنَا مالك بْنُ إسماعيل. حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عُثُمَان، مولى أبِي بَكْر. حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَبْد اللَّه بْنُ أبِي مليكة، عَنْ أبِيه؛
 - أَنَّهُ دخل عَلَى عَائِشَة فذكر لَهَا شيئاً من القدر. فقَالَت: سَمِعْتُ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ يَقُولُ ((من تكلم فِيْ شيء من القدر سئل عَنْهُ يوم القيامة، ومن لم يتكلم فيه لم يسئل عَنْهُ)).
85. Amr ibn Shujabi transmeton nga babai i tij e ky nga gjyshi i tij qe tha:” I Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem doli nje dite dhe I gjeti shoket e tij duke debatuar rreth kaderit, dhe ishte sikur kokrrat e sheges kishin shperthyer ne gytyren e tij (I ishte skuqur fytyra) nga zemerimi.Ai tha:” A jeni urdheruar ta beni kete, apo jeni krijuar per kete arsye? Ju po e perdorni nje pjese te Kuranit kundra tjeteres dhe kjo gje coin e shkaterrimin e popujve para jush (duke e kundershtuar nje pjese te librit te tyre me nje pjese tjeter sh.p)” Abdullah ibn Amr radiAllahu anhu tha:” Skam qene me i gezuar qe nuk kam qene i pranishem ne nje mexhlis te te Derguarit sesa kam qene kur nuk kam qene ne kete mexhlis-mblehdim.” Hasen e transmeton edhe Ahmedi 2/178 e tha Busejri ne Zauaid ky sened eshte sahih, transmetuesit net e jane te besueshem, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar hasen sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 85 duke dhene referenca Mishkatul Mesabih 98, 99, 237, Dhilalul Xhennah 406, Ta’likurr-Rragijb 1/81,82

حَدَّثَنَا عَلَى بْنُ مُحَمَّد. حَدَّثَنَا أَبُو معاوية. حَدَّثَنَا داود بْنُ أبِي هند، عَنْ عمر وبنُ شعيب، عَنْ أبِيه، عَنْ جده، قَالَ:
 - خرج رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ عَلَى أصحابه وهم يختصمون فِيْ القدر. فكأنما يفقأ فِيْ وجهه حب الرمان من الغضب. فَقَالَ ((بهَذَا أمرتم أو لهَذَا خلقتم؟ تضربون القُرْآَن بعضه ببعض. بهَذَا هلكت الأمم قبلكم)).
قَالَ: فَقَالَ عَبْد اللَّه بْنُ عُمَرو: مَا غبطت نفسي بمجلس تخلفت فيه عَنْ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ مَا غبطت نفسي بذلك المجلس وتخلفي عَنْهُ.
فِيْ الزوائد: هَذَا إسناد صحيح، رجاله ثقات

86. Transmetohet nga Ibn Umeri radiALlahu anhu qe tha se i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Nuk ka Adue-epidemi, e as Tijarah- bestytni e keqe, e as Hamah(supersticione). Nje beduin tha:”O i Derguari I Allahut, cfare mendimi ke rreth nje deveje qe eshte e semure me nje semundje te lekures e pastaj te gjitha devete semuren nga e njejtja semundje lekure?” Ai tha:” Kjo eshte per shkak te kaderit. E si ndryshe u semure e para deve me semundje te lekures?” Sahih e transmeton edhe Ahmedi 2/24,25 e gjendet ne Musannef te Ibn Ebi Shejbes 9/39,40, Jahja ibn Ebi Hajjate eshte daif e babai I tij mexh’hul-I panjohur  por hadithi ka mbeshtetje tek Bukhariu 5770, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 86 duke thene me perjashtim te fjaleve “Kjo eshte per shkak te Kaderit” duke dhene referenca Dhilalul Xhennah 266,286, Sahihah 782, Daifah  4808.(Adue – epidemia e ka kuptimin se nje person nuk infektohet automatikisht nga semundja  ngjitese e nje personi tjeter, por eshte vetem me Kader te Allahut,Tijarah eshte bestynti si psh nese te kalon macja e zeze perpara do te ndodhe dicka e keqe, Hamah eshte nje lloj tjeter supersticion ku ne periudhen para-islamike besonin se nje krimb del nga koka e atij qe eshte vrare duke kerkuar hakmarrje, ose bufi qe u konsideronte shenje e keqe ne disa raste, ose ka qene nje zog qe del nga kockat e njeriut te vdekur e fluturon tutje, shiko Fet’hul Bari dhe Nihajah per shpjegimin e hamah-s)




حَدَّثَنَا أَبُو بَكْر بْنُ أبِي شَيْبَةَ، وَعَلَى بْنُ مُحَمَّد، قالاَّ: حَدَّثَنَا وَكِيع. حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ أبِي حية أَبُو جناب الكلبي، عَنْ أبِيه، عَنْ ابْن عُمَر، قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ: ((لاَ عدوى ولا طيرة ولا هامة)). فقام إليه رجل أعرابي فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّه أرأيت البعير يكون بِهِ الجرب فيجرب إِلاَّبل كلَهَا؟ قَالَ ((ذلكم القدر. فمن أجرب الأول؟)).
87. Sha’bi tha:” Kur Adi ibn Ebi Hatim  erdhi ne Kufeh, ne shkuam te ai me nje delegacion te fukahave-juristeve te Kufes dhe I thame:” Na trego dicka qe e ke degjuar nga i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem.” Ai tha:” Shkova tek Profeti sal-lAllahu alejhi ue sel-lem e ai tha:” O Adij ibn Ebi Hatim, pranoje, hyj ne Islam e do te jesh I sigurte.” Une thashe:”Cfare eshte Islami?” Ai tha:” Te deshmoj se ska te adhuruar tjeter pervec Allahut dhe se une jam i Derguari i Allahut, dhe te besosh net e gjithe kaderin, te mirin dhe te keqin, te hidhurin e te emblin.” Daif xhidden e transmeton edhe Ibn Ebi Asim ne Sunneh 135, tha Busjeri “ky hadith eshte daif per shkak te dobesise se AbdulA’la-s”, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar daif xhidden duke dhene referenca Dhilalul Xhennah 135.


حَدَّثَنَا عَلِيّ بْنُ مُحَمَّد. حَدَّثَنَا يَحْيَى بْنُ عَيْسَى الخزز، عَنْ عَبْد إِلاَّعلى بْنُ أبِي المساور، عَنْ الشعبي قَالَ:
 - لما قدم عدي بْنُ حاتم الكوفة، أتيناه فِيْ نفر من فقهاء أهل الكوفة. فقلنا لَهُ: حَدَّثَنَا مَا سَمِعْت من رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ، فَقَالَ: أتيت النَّبيّ صَلىَ اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ، فَقَالَ ((يا عدي بْنُ حاتم! أسلم تسلم)) قُلْتُ: وما إِلإسلام؟ فَقَالَ ((تشهد أَن لا إله إِلاَّ اللَّه، وأني رسول اللَّه، وتؤمن بإِلاَّقدار كلَهَا، خيرها وشرها، حلوها ومرها)).
فِيْ الزوائد: هَذَا إسناد ضعيف.

88. Transmetohet nga Ebu Musa el Esh’arij radiALlahu anhu qe tha se i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Shembulli i zemres eshte si shembulli i pendes se zogut te fryer nga era ne shkretetire.” Sahih e transmeton edhe Ibn Ebi Asim ne Sunneh 228 e ka deshmi sahih tek Ahmedi 4/408,gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 88 duke dhene referenca Dhilalul Xhennah 227,228 dhe Mishkatul Mesabih 103.

حَدَّثَنَا مُحَمَّد بْنُ عَبْد اللَّه بْنُ نمير. حَدَّثَنَا أسباط بْنُ مُحَمَّد. حَدَّثَنَا الأَعْمَشُ، عَنْ يزيد الرقاسي، عَنْ غنيم بْنُ قيس، عَنْ أبِي موسى الأشعري، قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ: ((مثل القلب مثل الريشة، تقلبها الرياح بفلاة)).
89. Transmetohet nga Xhabiri radiALlahu anhu qe tha:” Nje burre nga ensaret erdhi tek Profeti e I tha:”O i Derguari I Allahut, e kam nje robereshe, a mund te bej coitus interruptus-nxjerrje te parakoshme me te?” Ai tha:” Cfare eshte bere kader-paracaktuar, shkruar per te do te ndodhe.” Ensari edhe pas disa kohesh me cone e tha:” Ajo roberesha ka mbetur shtatezene.” Profeti sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Nuk ka asgje qe eshte bere kader-shkruar per nje person por me te vertete qe do te ndodhe.” Hasen e transmeton edhe Ahmedi 3/313,377 e ka bere sahih Busjeri e ka deshmi hasen tek Ahmedi dh e ka bere hasen Hejthemi ne Mexhmu’ 4/296, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 88 duke dhene referenca Dhilalul Xhennah 362 dhe Sahihah  3/322

حَدَّثَنَا عَلِيّ بْنُ مُحَمَّد. حدّثناخالي يعلي، عَنْ الأَعْمَشُ، عَنْ سالم بْنُ أبِي الجعد، عَنْ جابر، قَالَ:
 - جَاءَ رجل من الأنْصَار إِلَى النَّبيّ صَلىَ اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ فَقَالَ: يَا رَسُولَ اللَّه! أَن لي جارية. أعزل عَنْها؟ قَالَ ((سيأتيها مَا قدر لَهَا)) فأتاه بَعْد ذَلِكَ فَقَالَ: قَدْ حملت الجارية! فَقَالَ النَّبيّ صَلىَ اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ: ((مَا قدر لنفس شيء إِلاَّ هِيَ كائنة)).
فِيْ الزائد: إسناده صحيح

90 Transmetohet nga Theubani radiALlahu anhu qe tha se i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Asgje nuk e shton jetegjatesine pervec devotshmerise-el birr, dhe asgje nuk e shmang kaderit (dicka qe eshte shkruar se do te ndodhe sh.p) pervec duase-lutjes, dhe asgje nuk e ben qe nje njeri ta humbase rrizkun-furnizimine tij pervec mekateve.” Daif e transmeton edhe Nesaiu  ne El Kebir 2/133 shkurt, dhe Ahmedi 5/277, 282 e ka bere hasen el Iraki e disa pjese te hadithit kane deshmi hasen tek Tirmidhiu 2139, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar hasen ne Sunen Ibn Maxheh nr 90 pervec fjalise “dhe asgje nuk e ben qe nje njeri ta humbase rrizkun-furnizimine tij pervec mekateve” duke dhene referenca Sahihah  154.

حَدَّثَنَا عَلِيّ بْنُ مُحَمَّد. حَدَّثَنَا وَكِيع، عَنْ سُفْيَان، عَنْ عَبْد اللَّه بْنُ عَيْسَى، عَنْ عَبْد اللَّه بْنُ أبِي الجعد، عَنْ ثوبان، قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ: ((لا يزيد فِيْ العُمَر إِلاَّ البر. ولا يرد القدر إِلاَّ الدعاء، وإن الرجل ليحرم الرزق بخطيئة يعملَهَا)).
فِيْ الزوائد: سألت شيخنا أبا الفضل القرافي عَنْ هَذَا الحديث، فَقَالَ: حسن
91. Transmetohet nga Surakah ibn Xhu’shum radiALlahu anhu qe tha:”Thashe:” O i Derguari I Allahut, a jane veprat e dikujt sipas asaj qe boja eshte thare e cfare ka kaluar nga kaderi apo eshte dicka qe eshte ne te ardhmen? Ai tha:” Jo, jane sipas asaj qe boja eshte thare e cfare ka kaluar nga kaderi, dhe cdo njeriu do ti lehtesohet ajo per te cilen eshte krijuar.” Sahih , tha Busejri” Muxhahid nuk ka degjuar nga Surakah por ka deshmi tek Muslimi 2648, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar sahih ne Sunen Ibn Maxheh nr 91 duke dhene referenca Dhilalul Xhennah 110, 167 dhe Haxhxhetun-Nebij 23,35

حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عمار. حَدَّثَنَا عطاء بْنُ مسلم الخفاف. حَدَّثَنَا الأَعْمَشُ، عَنْ مجاهد، عَنْ سراقة بْنُ جعشم، قَالَ،
 - قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّه! العمل فيما جف بِهِ القلم وجرت بِهِ المقادير أم فِيْ أمر مستقبل؟ قَالَ ((بَلْ فيما جف القلم وجرت وبه المقادير، وكل ميسر لما خلق لَهُ)).

92. Transmetohet nga Xhabiri radiALlahu anhu qe tha:” i Derguari I Allahut sal-lAllahu alejhi ue sel-lem tha:” Mexhuset e ketij Ummeti jane ata qe e mohojne kaderin e Allahut. Nese semuren mos i vizitoni ata, nese vdesin mos shkoni ne varrimin e tyre, e nese i takoni ata mos i pershendesni me selam.” Daif e transmeton edhe Ibn Ebi Asim ne Sunneh 328 e ka bere daif Busejri, Xhurejxhi dhe sheikhu i tij transmetojne me an an (bejne tedlis) e pjesee e hadithit ka deshmi te tjera, gjithashtu Sheikh Albani e ka vleresuar hasen ne Sunen Ibn Maxheh nr 90 pervec fjalise “e nese i takoni ata mos i pershendesni me selam” duke dhene referenca Dhilalul Xhennah 328, Mishkatul Mesabih 107 dhe Raudun-Nedhijr 197.

حَدَّثَنَا مُحَمَّد بْنُ المصفى الحمصي. حَدَّثَنَا بقية بْنُ الوليد، عَنْ الأوزاعي، عَنْ ابْن جريج، عَنْ أبِي الزبير، عَنْ جابر بْنُ عَبْد اللَّه قَالَ:
 - قَالَ رَسُول اللَّه صَلى اللَّه عَلَيْهِ وَسَلمْ: ((أَن مجوس هَذِهِ الأمة المكذوبون بأقدار اللَّه. أَن مرضوا فلا تعودوهم. وإن ماتوا فلا تشهدوهم. وإن لقيتموهم فلا تسلموا عليهم)).

No comments:

Post a Comment