Te gjithe
Falenderimet I takojne vetem Allahut dhe paqja e meshira e Allahut qofshin me
te Derguarin e Tij.
Nje nga ceshtjet
qe ka konsensus ne mes te dijetareve eshte se gruaja ka me shume te drejte per
mbajtjen- e femijes persa kohe qe nuk e ka arritur moshen e pjekurise, sepse
gjate kesaj kohe femija ka nevoje per miresjedhjen dhe meshiren qe vetem grate
e kane te mundur ta japin(per shkak te natyres se tyre sh.p), por kjo e drejte
humbet nese gruaja martohet perseri sepse ajo do te jete e zene nga burri i ri
dhe kjo e pengon ne kujdesine e femijes, dhe sepse do te kete nje konflikt
interesi ne mes te femkijes dhe burrit.Ibnel Mundhiri ka thene qe ka konsensus
te dijetareve qe e drejta e gruas humbet kur ajo rimartohet.
Shiko el Kafi te
Ibn AbdulBerr 1/296 dhe El Mugni te El Makdisit 8/194
Kjo tregohet nga
Hadithi i Abdullar Ibn Amr Hadithi nr 2276 nga Amr ibn Shuajb nga babai nga
gjyshi i tij se nje grua tha:"O i derguari i Allahut! Ky eshte djali im ka
qene ne mitren time duke u mbrojtur dhe gjinjte e mij kane qe ushqim per te dhe
shtepia ime mbrojtje per te. Tani babai i tij me ka ndare mua dhe do qe ta
marre ate nga une."I Derguari i Allahut sal-lAllahu alejhi yue sel-lem tha
:"Ti ke me shume te drejte mbi te persa kohe qe nuk martohesh perseri."(Hasen
transmeton gjithashtu Ahmedi 2/182, 203 e ka bere sahih Hakimi 2/207 dhe ka
rene dakort Dhehebi sh.p) e ka bere hasen Sheikh El Albani ne Sahih Ebu Daud
dhe Ibn Kethir ne Irshad el Fakih 2/250
Mirembajtja,
furnizimi i femijes eshte detyrim i babait ne baze te konsensusit te
dijetareve, qofte nese eshte me gruan e ti(te martuar) qofte edhe nese e ndan
ate, edhe nese gruaja eshte e pasur apo e varfer. Keshtu gruaja nuk e ka
obligim te shpenzoje per femijet nese babait eshte akoma.
Nese femijet jane
nen kujdesin e gruas se divorcuar atehere babai i tyre i ka obligim qe te shpenzoje per ata, dhe
gruaja qe e ka kujdesine e femijes dhe eshte akoma duke i dhene gji ka te
drejte te kerkoje pagese per dhenien e gjirit.
Mirembajtja e
femijeve per mban strehim, ushqim, pije, rroba dhe edukim dhe cdo gje qe I
nevojitet femijeve duke qene e arsyeshme, duke patur parasysh edhe situaten e
babait te femijeve sepse Allahu thote:“le te shpenqoje ai qe ka pasuri sipas
mundesise se tij e gjithashtu ai qe nuk ka pasuri le te shpenzoje nga ajo qe
Allahu i ka dhene. Allahu nuk e ngarkon asnje njeri me barre me te rende sesa i
ka dhene. E Allahu do te jape pas veshtiresise lehtesim.“ Et-Talak 65:7
Ibn Kudamah tha
ne EL Mugni:“Shpenzimet e dhenies se gjirit jane detyre e babait vetem dhe se
ai nuk mund ta detyroje nenen qe ti japi gji femijes pasi e ka ndare ate. Ta
dish se nuk ka mendim tjeter rreth kesaj.“EL Mugni 11/430
Ai tha
gjithashtu:“Nese mamaja kerkon per
pagese per dhenien gji femijes me nje cmim normal atehere ajo ka me shume te
drejte per kete edhe ne qoftese babai gjen dike tjeter qe i jape gji pa pagese
apo jo.“El Mugni 11/431
Sheikh ul Islam
ibn tejmijjeh ka thene:“Persa i perket dhenies se gjirit ajo ka te drejte ne
baze te konsensusit te dijetareve, ashtu sikurse Allahu thote:“E nese i
japin gji femijeve per ju atehere jepni atyre pagesen e duhur.“ Et-Talak 65:6
Fetaua el Kubra
3/347
Persa i perket
kujdestarise –ashtu sic e kane
perkufizuar dijetaret- eshte kujdesia ndaj femijes qe nuk e ka arritur moshes e
pjekurise dhe qe nuk mund te jete ne menyre te pavarur, dhe rritja ne
interestin me te mire te femijes dhe ruajtja nga cdo e keqe qe mund ta demtoje
ate.“Raudat et-Talibin 9/98
Kuptimi eshte te
kujdesesh per femijen e vogel dhe ta
shohesh ate.Ceshtja kryesore e kujdestarise eshe perkujdesja e interesit, te
mires se femijes.Keshtu nese babai refuzon qe ta kryeje kete detyre ndaj
femijes, qe perfshin furnizim dhe shpenzim per te, atehere ai hyn ne mekat dhe
e humbet te drejten e kujdestarise. Thuhet en Raud el Murbi:“Femija nuk duhet
te rrije me ate qe nuk perkujdeset per te dhe nuk e mbron ate sepse kjo eshte e
kunderta e kuptimit te kujdestarise.“ Er-Raud el Murbi 3/325
Ibn Kudameh el
Makdisi tha:“Kujdestaria ka per qellim ruajtne dhe perkujdesjen e femijes dhe
nuk duhet te jepet ne ate menyre qe cenon mireqenien e tij dhe edukimin fetare
te tij.“ El Mugni 8/190
Ibn Kajjimi
tha:“Nese ne i japim perparesi njerit prej prinderve duhet te shohim sesi
perkujdeset ai per femijen.Keshtu Malik dhe Lejthi thane:”Nese nena eshte ne
nje vend jot e sigurte ose nuk e ka karakterin e mire , atehere babai e ka te
drejte ta marre femijen nga ajo.Ngjashem me nje transmetim te njohur prej tij
Imam Ahmedi ka thene se varet nga aftesia e perkujdesjes ndaj femijes. Nese ai
ehste i pakujdesshem ose i paafte qe ta kryeje kete detyre dhe eshte i
pamoralshem atehere mamaja ka me shume te drejte ne perkujdesjen e femijes. Sheikhu
yne ka thene:“Nese nejri nga prinderit deshton ne rritjen dhe edukimin e
femijes me mesimet fetare atehere ka hyre ne mekat dhe e humbet te drejten e
kujdstarise ndaj femijes. Cdo kush qe nuk i kryen abligimet e kujdestarise
(uilajah) nuk ka kujdestari per te.Ai ose duhet te hiqet fare nga detyra e
kujdestarise ose te zevendosohet me dike qe ka mudnsi ta beje ate qe eshte e
kerkuar e detyrueshme, ose dikush duhet te zgjidhet se bashku me te qe te beje
cfare eshte e kerkuar prej tij sepse qellimi kryesor eshte bidnja ndaj Allahut
dhe te Derguarit te Tij sipas aftesise, mundesise... Nese babai martohet me nje
grua qe nuk kujdeset per femijen e tij
dhe se mamaj e femijes eshte me e afte dhe ka me shume mundesi te perkujdesit
per femijen e saj sesa gruaja tjeter e burrit, atehere kujdestaria i jepen
nenes.“ Zadul Me’ad 5/424
Sheikh
Abdurr-Rrahman es-Sa’di tha:“Por nese njeri perj tyre i neglizhon detyrimet e
tija ne lidhje me perkujdesjen dhe mireqenien e femijes atehere , atehere e
humbet te drejten e kujdestarise dhe prindi tjeter duhet ti jepet kujdestaria.“
El fetaua el Sa’dijjah faqe 535
Duke u bazuar ne kete
nese babai refuzon ne shpenzimin mbi femijet ai e humbet te drejten e
kujdestari edhe nese kjo veper ka patur qellim vetem berjen dem nenes ( e jo
femijeve sh.p) Kjo tregon se atij nuk eshte i mundur ti zihet bese ne
perkujdesimin e femijeve. Mamaja ka te drejte ne gjykate ta kerkoje te drejten
e shpenzimit te tij ndaj femijeve.
No comments:
Post a Comment