Saturday, 10 September 2016

SHENJAT DALLUESE TE EHLIS-SUNNETIT [Nga libri i Ebu Uthman es-Sebunit me titull Akidatus-Selef ue As'habul Hadith, faqe 108-117]



Kapitulli i gjashte

SHENJAT DALLUESE TE EHLIS-SUNNETIT [Nga libri i Ebu Uthman es-Sebunit me titull Akidatus-Selef ue As'habul Hadith, faqe 108-117]
Ebu Uthman es-Sabuni [vdiq 449H] ka thene:"Dhe nje prej shenjave dalluese te Ehlis-Sunnetit eshte dashuria e tyre per Imamet e Sunnetit, dijetaret dhe ndihmesit e tyre, dhe miqte e tyre, dhe urrejtja e tyre ndaj prijesve te bidateve, te cilet therrasin per ne zjarr te Xhehennemit dhe qe i drejtojne ndjekesit dhe shoket e tyre tek shtepia e torturimit dhe shkaterrimit. Allahu, i Madheruari, i ka zbukuruar zemrat e tyre me dashuri per dijetaret e Sunnetit, si nje miresi nga ana e Tij, Madheshtia e te cilit eshte e persosur dhe e paster.
el-Hakim Ebu Abdullah el-Hafidh, e befte Allahu ate dhe neve prej banoreve te Xhennetit, na njoftoi ne:Muhammed Ibn Ibrahim Ibn Fadl el-Muzakki na transmetoi neve:Ahmed Ibn Selemah ka thene:"Ebu Raxha Kutejbeh Ibn Sa'id na e lexoi librin e tij Kitabul Iman, dhe ne fund te tij thuhej:"Keshtu, nese e sheh nje njeri qe e do Sufjan eth-Theurin, Malik Ibn Enesin, el-Auzain, Shu'ban, Ibn Mubarakun, Ebul Ehuesin, Sherikun, Uakin, Jahja Ibn Saidin dhe Abdurr-Rrahmaan Ibn Mehdin, atehere dije se ai njeri eshte njeri i Sunnetit." Ahmed Ibn Selemah tha:"Pastaj une e shtova poshte kesaj ne kopjen time, "...dhe Jahja Ibn Jahjan, Ahmed Ibn Hanbelin, Is'haak Ibn Ibrahim Ibn Raheueih..." Kur ndaluam tek kjo pjese, njerezit e Nisaburit na pane neve dhe ai [Kutejbeh] tha:"Keta njerez e urrejne Jahja Ibn Jahjan." E ne thame:"Kush eshte Jahaj Ibn Jahja?" Ai tha:"Nje njeri i devotshem, imam i muslimaneve. Dhe Is'haak Ibn Ibrahimi eshte imam, dhe sipas vleresimit tim, Ahmed Ibn Hanbeli eshte me i madhi i te gjithe [ketyre imameve] qe une kam permendur."
Dhe une takova ata qe Kutejbeh permendi se kushdo qe i do ata eshte nje njeri i Sunnetit, prej dijetareve te Ehlul-Hadith, modelin e te cileve ndjekin, me udhezimin e te cileve ata mundohen te udhezojne veten dhe ne ate grup ata e perfshijne vetet e tyre. Dhe ne ndjekjen e transmetimeve, ata gjejne nje grup tjeter dijetaresh, ndermjet tyre:Muhammed Ibn Idris esh-Shafi'i, Sa'id Ibn Xhubejr, ez-Zuhri, esh-Shabi, et-Tejmi dhe ata pas tyre si el-Lejth Ibn Sa'd [el-Misri], el-Auzai, Sufjan Ibn Ujeineh el-Hilali, Hammad Ibn Selemah, Hammad Ibn Zejd, Junus Ibn Ubejd, Ejjub es-Sakhtijani, Ibn Aun dhe te ngjashem me ta. Dhe pas tyre, te ngjashem me Jezid Ibn Harun [el-Uasiti], Abdurr-Rrazak [Ibn Hammam es-Sanai] Xharir Ibn Abdul-Hamid [ed-Debbi] dhe ata pas tyre si Muhammed Ibn Jahja edh-Dhuhli, Muhammed Ibn Ismail el-Bukhari, Muslim Ibn Haxhaxh el-Kushairi, Ebu Daud es-Sixhistani, Ebu Zur'ah er-Rrazi, Ebu Hatim err-Rrazi dhe djali i tij, Muhammed Ibn Muslim Ibn Uarah err-Rrazi, Muhammed Ibn Eslem et-Tusi, imami Muhammed Ibn Is'hak Ibn Khuzejmeh en-Nesaburi, ai qe eshte quajtur, imami i djietareve, dhe el-Mukiri ishte imami i dijetareve gjate kohes se tij; Ebu Ja'kub Is'hak Ibn Ismail el-Busti, [el-Hasan Ibn Sufjan el-Fesui] dhe gjyshi im nga ana e babait, Ebu Sa'id Jahja Ibn Mensur ez-Zehid el-Harraui, Ebu Hatim Adi Ibn Hemdeuieh es-Sabuni dhe dy djemte e tij, shpatat e Sunnetit, Abdullah es-Sabuni dhe Abdurr-Rrahmaan as-Sabuni dhe te tjere perveç tyre prej dijetareve te Sunnetit, qe u kapen pas tij, therriten/bene da'ua tek ai, dhe ishin ata qe e zbatonin dhe praktikonin ate me se shumti.
Dhe keto fjali [akideja qe pershkruhet ne librin e imam Sabunit sh.p.] qe jane afirmuar ne kete liber, eshte akideja e te gjithe atyre. Ata nuk kishin asnje ndryshim rreth asaj [akides]. Por, te gjithe ata kishin rene dakord [dhe nuk eshte transmetuar nga asnje se dikush prej tyre ka qene i kenaqur me dike qe e kundershtonte ate] Dhe, ata kane rene dakord gjithashtu rreth Ehlu Bid'ah - se ata duhet te mposhten, poshterohen e perulen, te largohen e te shmangen. Duhet te rrish larg tyre, dhe larg atyre qe shoqerohen me ta, prej atyre qe i bashkangjiten atyre dhe atyre qe u gjasojne atyre. Dhe kerko afrim tek Allahu duke ia shmanguar atyre dhe duke iu larguar atyre [bidatçinjve].
Ustadhi dhe imami Ebu Uthmani ka thene:"Dhe une, me miresine e Allahut, te Plotefuqishmit, te Madheruarit, jam nje ndjekes i transmetimeve te tyre [A'habul Hadith sh.p.], duke kerkuar ndriçim me driten e tyre dhe keshilloj vellezerit e mi dhe shoket e mi qe te mos ndjekin thenje te tjera perveç thenieve te tyre. Dhe se ata nuk duhet te preokupojne veten me gjerat e shpikura prej bidateve qe jane perhapur kaq shume mes muslimaneve dhe jane shfaqur e bere te zakonshme. Keshtu, o vellezerit e mi, Allahu i ruajt ata, mos u mashtroni prej numrit te madh te Ehlu Bid'ah dhe shtimin e tyre, meqenese i derguari i zgjedhur, salallahu alejhi ue selam, ka thene:"Me te vertete prej shenjave te Çastit [afrimit te Kijametit] dhe afrimit te saj, eshte se dija do te zvogelohet e injoranca do te shtohet." Transmetohet prej hadithit te Enesit ne forme marfu me fjalet:"Prej shenjave te Çastit eshte se dija do te ngrihet [lart ne qiell] dhe injoranca do te perhapet." [Transmeton et-Tejelisi nr.101, Ahmedi 3/98,176,273,289; Bukhari ne Sahih 1/178, 9/330, 10/30 dhe 12/113-114; Muslimi 4/2056, et-Tirmidhi nr.2205 dhe Ibn Maxheh e deklaron sahih nr.4045 dhe te tjere perveç tyre e kane transmetuar gjithashtu] [Dija eshte Sunneti dhe injoranca eshte bidati. Dhe ai tha,]"Me te vertete imani do te kthehet ne Medine ashtu siç kthehet gjarperi ne folene e tij." [Transmeton Ibn Ebi Shejbeh 12/181, Ahmedi 2/286, Bukhari 4/93, Muslimi 1/131, Ibn Maxheh nr.3111, Ebu Auanah 1/101 dhe Ibn Mendah ne Kitabul Iman nr.420 prej Ebu Hurejres]. Dhe ai tha:"Nuk do te ndodhe Kijameti... derisa ka ndonje qe thote ne toke, Allah." Ky hadith eshte transmetuar me fjalet, "Nuk do te ndodhe Kijameti persa kohe qe thuhet ne toke, Allah, Allah..." dhe ne nje transmetim tjeter, "… La ilahe il-laAllah." [Transmetohet nga Ahmedi 3/107, 202, 259 dhe 267; Muslimi 1/131, et-Tirmidhi nr.2207 dhe Ibn Mendeh qe e deklaroi hasen, nr 447 dhe 449; Ebu Uuanah 1/101, el-Hakim 4/494-495 dhe el-Bagaui 15/89. Dhe ne nje transmetim tjeter:"Nuk do te ndodhe Kijameti mbi askend qe thote la ilahe il-laAllah, kurse ne nje transmetim tjeter, Allah, Allah."
Dhe kushdo qe kaqet fort pas Sunnetit te te Derguarit te Allahut, salallahu alejhi ue selam, [ne kohet e sotme] dhe vepron sipas tij, dhe qendron i patundur ne te dhe therret tek ai, ka shperblim me te madh sesa ata qe ishin ne kete akide ne fillim te Islamit dhe imanit. Meqense i derguari i zgjedhur, salallahu alejhi ue selam, ka thene tha:"Ai do te marre shperblimin e 50 vetave." I thane atij:"A prej tyre?" Ai tha:"Jo, 50 nga ju." Hadithi eshte:"Me te vertete pas jush do te kete dite qe kerkojne durim. Ne ato dite, ai qe kapet fort pas asaj qe ju jeni do te kete shperblimin e 50..." deri ne fund te hadithit. Hadithi eshte transmetuar me rruge te ndryshme nga el-Meruazi ne es-Sunnah nr.35, et-Taberani ne el-Kebir 17/117, Ebu Daudi nr.3441, et-Tirmidhi nr.3057, dhe Ibn Maxheh e ka konsideruar hasen, nr.4014, dhe te tjere.
Ebu Uthmani ka thene:Gjeta ne librin e sheikut, imamit, gjyshit tim, Ebu Abdullah Muhammed Ibn Adi Hemdeueih es-Sabuni, Ebul Abbas, el-Hasan Ibn Sufjan en-Nasaui na njoftoi neve se el-Abbas Ibn Sebih na e transmetoi duke thene:Abdul-Xhebbar Ibn Tahir na transmetoi:Ma'mar Ibn Rashid ma transmetoi:Degjova Ibn Shihab ez-Zuhri qe tha:"T'ua mesosh te tjereve nje Sunnet, eshte me mire sesa 200 vjet adhurim."
Ebu Bekr Muhammed Ubn Abdullah Ibn Muhammed Ibn Zekerijjah esh-Shajbani na njoftoi neve:Ebul Abbas Muhammed Ibn Abdurr-Rrahmaan ed-Deguli na njoftoi:Degjova Muhammed Ibn Hatim el-Medhferi duke thene:Degjova Amr Ibn Muhammed duke thene:Ebu Muauijah ed-Derir po i fliste Harun er-Rrashidit dhe po i transmetonte atij hadithin e Ebu Hurejras:"Ademi dhe Musai bene fjale..." e keshtu Ali Ibn Xha'ferr tha:"Si eshte e mundur kjo kur eshte nje kohe aq e gjate ne mes te Ademit dhe Musait." Ai [transmetuesi] tha:"Atehere, Haruni u ngrit ne kembe per te dhe tha:"Ai po te transmeton diçka nga i derguari i Allahut dhe ti e kundershton duke thene se "Si?" Ai ai nuk pushoi duke e thene kete derisa ai u qetesua e heshti." [Ky transmetim eshte prej el-Feseui 2/181 dhe prej tij nga el-Kahtibi 5/243, nga nje rruge tjeter e me renditje fjalesh ndryshe. Senedi eshte sahih]
Ne kete menyre eshte e nevojshme per nje person qe te nderoje dhe te ngreje poziten e haditheve te te derguarit te Allahut, salallahu alejhi ue selam. Ai duhet t'i pranoje ato me bindje, perulje dhe te afirmoje vertetesine e tyre. Ai duhet ta uli dhe ta kritikoje ne menyren me te rende ate qe merr rruge te ndryshme nga kjo, ashtu siç Harun err-Rrashidi beri me ate qe rezistoi dhe kundershtoi hadithin sahih, qe ai e degjoi duke thene "Si?" duke pasur per qellim me kete pyetje qe te kundershtoje dhe te largoje veten prej tij [hadithit], duke mos e pranuar ate ne ate menyre qe çdo gje qe transmetohet prej te derguarit duhet pranuar.
Allahu, i Madheruari, na befte ne prej atyre qe e degjojne Fjalen dhe ndjekin ate me se miri, dhe kapen fort pas saj, ne kete bote, gjate jetes se tyre, pas Librit e Sunnetit. Dhe Ai na largofte prej epsheve e deshirave qe çojne ne humbje, mendimet qe lundrojne, dhe te keqiat qe te poshterojne, e kjo eshte nje meshire e miresi prej Tij.



No comments:

Post a Comment